.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.maja.2025 07:09:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1,8 NE] Dymi przy wysokich obrotach
PostNapisane: 16.cze.2006 09:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 15:26:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Witam, mam problem, otóż od pewnego czasu (jakieś 2 m-ce) podczas jazdy na wyskoich obrotach (4000 - 5000 na 3 biegu) dymi mi z rury wydechowej jakiś taki bury dym i śmierdzi przepalonym olejem, nie wiem co to może być - może coś z odmą? sprawdzałem pod maską to jedynie u mnie cieknie spod uszczelki miski olejowej, zaznaczam, że silnik w tym roku nie osiągnął temperatury powyżej 94 st. C i nie wiem co to może być... może coś ze świecami- jakś słaba iskra albo co... proszę bracia pomóżcie bo nie wiem czy moja niunia na coś poważniejszego nie zachorowała... :( Aha silnik 1,8 benzyna + gaz, zasilanie - gaźnik
Z góry dziękuję za udzielone porady i pozdrawiam :peace:

_________________
Audi 80 1,8 NE
Benzyna + LPG
66 kW
podobno silnik gaźnikowy brzmi ładniej od zasilanego wtryskiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 14:51:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Oleju przypadkiem nie ubywa? Ewentualnie płynu chłodniczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 19:55:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
No wlasnie sprawdz olej i zobacz jaki kolor maja swiece.

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 20:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Aha silnik 1,8 benzyna + gaz, zasilanie - gaźnik


Napisz jaki masz zalany olej w silniku i ile na nim juz przejechałeś.

Prawdopodobnie olej został rozrzedzony przez LPG, stracił swoja lepkość i zaczyna być spalany..

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2006 21:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Piszesz że śmierdzi przepalonym olejem , prawdopodobnie po prostu silnik przepala ci olej . Mogą to być już duże przedmuchy lub uszczelniacze zaworów.

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 12:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 21:34:55
Posty: 66
Lokalizacja: Ruda Slaska
Ja mam podobnie, jak silnik troche przegonie to czuję zapach oleju w kabinie, czym to może być spowodowane? B4 '91r 2.0l 90 KM. Natomiast jak jadę spokojnie to wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2006 13:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Masz gdzieś wyciek i oliwka smaży Ci sie na gorącym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 04:46:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 21:34:55
Posty: 66
Lokalizacja: Ruda Slaska
Musze z przykroscia stwierdzic ze chyba spala mi olej bo ubywa go niestety a wycieku jako tako nie mam, przynajmniej nie zauwazylem. Jak moge jeszcze to sprawdzic zeby sie upewnic i co dalej, co nalezaloby zrobic zeby usunac taka usterke, dzieki za jakiekolwiek informacje.

_________________
80 B4 '91 2.0l 90 kM + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 07:28:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
Aha silnik 1,8 benzyna + gaz, zasilanie - gaźnik


Napisz jaki masz zalany olej w silniku i ile na nim juz przejechałeś.

Prawdopodobnie olej został rozrzedzony przez LPG, stracił swoja lepkość i zaczyna być spalany..


ciekawe jak olej mozna rozzedzic gazem ? :peace:

co do ubytkow na wysokichobrotach to sprawdz droznosc odmy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 11:51:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Własności lepkościowe oleju ulegają pogorszeniu, jeżeli olej łatwo miesza się z powietrzem (tworzenie piany) lub wodą (tworzenie emulsji). Zjawiskom tym zapobiega się przy pomocy dodatków antypiennych oraz deemulgatorów, substancji aktywnych powierzchniowo, wypierających powietrze (gaz) i wodę z oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:16:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to powiem Ci ze w silnikach zagazowanych nie wystepuje efekt piany olejowej . jedyny taki efekt wystepuje jak nalejesz za duzo oleju ... takze teoria sie w tym przypadku nie sprawdza ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:19:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Co się dzieje z niespalonym LPG jeżeli zostało "zalane" w zbyt dużej ilości ?

Po co są więc oleje z aprobatami do stosowania w silnikach zasilanych LPG ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:21:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
idzie w wydech :)

a po to zeby sie fani lpg mogli zaopatrywac w sklepach dla takich zblokowanych ludzi co im sie cos raz powie i lataja z klapkami na oczach ... lpg ma bardzo zblizone parametry spalania do PB ale pewnie Ty masz swoje jak sadze odmienne zdanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 12:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
bezduszny napisał(a):
Po co są więc oleje z aprobatami do stosowania w silnikach zasilanych LPG ?

70% aut jeździ na Lpg więc sobie odpowiedź ;-)

co do gazu to on ładnie czyści tylko górę silnika, do dołu się nie dostanie bo jego struktura na to nie pozwala
;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 13:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 21:34:55
Posty: 66
Lokalizacja: Ruda Slaska
a czy ja moge prosic tez o maly wykladzik na temat spalania oleju? jak juz pisalem wczesniej dzieje mi sie tak jak pogonie troche samochod na wysokich obrotach, ubywa i to niezle z tego co zaobserwowalem.

_________________
80 B4 '91 2.0l 90 kM + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 13:42:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
hans napisał(a):
idzie w wydech :)

a po to zeby sie fani lpg mogli zaopatrywac w sklepach dla takich zblokowanych ludzi co im sie cos raz powie i lataja z klapkami na oczach ... lpg ma bardzo zblizone parametry spalania do PB ale pewnie Ty masz swoje jak sadze odmienne zdanie


Parametry może i owszem ma, ale co innego pozostaje po spaleniu LPG a bo innego po spaleniu PB. I tu cały problem....

Przyznaje Hans rację, sam LPG nie rozpusza sie w oleju. Źle to napisałem... <posypanie głowy popiołem>
Problem z utratą lepkości oleju występuje dość często w autach z instalacjami LPG. PB i jego obecność w oleju wpływa na obniżenie lepkości oleju. To już jest wina kiepskiej kondycji silnika.

Dodatkowo LPG jest bowiem paliwem, które wymaga dużej sprawności silnika. Jeżeli silnik szwankuje już przy zasilaniu benzyną, to przy gazie niedomagania jeszcze się nasilą.


Ostatnio edytowano 02.lip.2006 14:03:49 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 13:58:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a co knkretnie jest innego w spalaniu lpg i pb ze jest az taka roznica ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 14:41:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Główna przyczyną zmiany oleju na ten z aprobatą LPG jest wyższa temperatura spalania LPG w stosunku do PB.
Zwykłe oleje nie bardzo to wytrzymują na dłuższą mete i traca swoje właściwości.

Do tego dochodzi inna zasadowość "resztek" po spaleniu LPG w stosunku do PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 14:53:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a jak to sie ma do powstawania piany z oleju ktora to ma wplyw na zuzycie oleju ? bo przeciez o tym jest temat

p.s.
uzywasz ogolnikow a ja sie pytam o konkrety bo skoro juz cos mowisz co z doswiadczeniem sie nie pokrywa to chociaz chcialbym wiedziec dlaczego te teorie sie nie pokrywaja ... przeciez wszystko da sie wytlumaczyc ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2006 15:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
hans napisał(a):
a jak to sie ma do powstawania piany z oleju ktora to ma wplyw na zuzycie oleju ? bo przeciez o tym jest temat


Odwrotnie. Olej sie pieni kiedy stracił swoje właściwości. Powodem tego może być wysoka temperatura oraz zmiany chemiczne (dostanie się do oleju jakiegos środka chemicznego).

Odporność na pienienie....
To bardzo ważna własność oleju smarowego. Gdy w trakcie eksploatacji powstanie w układzie olejowym silnika piana, następuje przerwanie "filmu" olejowego i zanik przepływu oleju, co może doprowadzić do wystąpienia zjawiska smarowania granicznego. Prowadzi ono do zwiększonego zużycia silnika, a w skrajnym przypadku nawet do zatarcia. Główną przyczyną tworzenia piany jest obecność w oleju wody lub płynu chłodniczego. Metodologia oznaczania odporności na pienienie polega na pomiarze skłonności oleju do tworzenia piany i ocenie stabilności powstałej piany. Badanie prowadzone jest w określonej sekwencji temperatur, symulującej graniczne warunki pracy silnika. Badanie prowadzone jest w trzech temperaturach:

w 25° C
w 95° C
w 25° C po badaniu w 95° C.

W nowoczesnych olejach skłonność do tworzenia piany kształtuje się na poziomie:

10cm/50cm/10cm.

Stabilność zaś na poziomie:

0/0/0.

Co do resztek powstających po spalaniu LPG przez silnik to poszukam dokładnego opisu co zachodzi i jakie dokładnie związki pozostają. Wstawie to jutro, bo precyzyjne opisy mam w firmie.

EDIT:

Tu wstawiłem skopiowany sam skrót informacji o samych tylko "uszlachetniaczach". Można doczytać.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 406#928406

Wiedza szczegółowa jest ogromna i na codzień nie jest potrzebna. Jeżeli jesteś naprawdę szczegółowo zainteresowany to moge podać telefon do odpowiednij osoby ze Statoil'a.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: