.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 22:15:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 21:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
Norbi napisał(a):
hans napisał(a):
E 200 Kompresor jak sama nazwa mowi ma kompresor mechaniczny czyli cisnienie doladowania jest od wolnych obrotow takze to tez moglo miec wplyw na takie a nie inne zachowanie a poza tym automaty z tego co slyszalelem to mimo wszystko w amerykancach jedynie zdaja egzamin a z europejskich to jeszcze BMW robi dobre. nie wiem ile w tym jest prawdy ale na moje to automata mozna chwalic za jego zalety ale jak sie zaczyna porownywac wartosci bezwzgledne automata i manuala to niestety chocby prowadzil go najwiekszy zapaleniec automatow to startu z manualem i do tego jeszcze w quattro nie wygra ... dalej to juz jest roznie bo automat czesc mocy silnika pochloania na prace hydrauliki i sprzegla hydrokinetycznego a w manualu ta roznica w mocy idzie na kola . w automacie zas jezeli jest wlasciwie obslugiwany zmiany biegow powyzej drugiego trwaja o wiele krocej niz w manualu tak wiec jak widac pomimo jakichs tam zalat automata jezeli nie ma on przewagi w mocy nad manualem to zawsze bedzie wolniejszy
i na koniec dodam ze automat w aucie ponizej 250 KM NIE JEDZIE !!!
Święte słowa Hans nie jedzie!!!


Poczytaj troche o nowych automatach,nie jesteś w stanie tak szybko zmienić biegu jak nowe automaty - manual nie ma szans z multitronkiem,zapraszam do lektury to co piszesz o automatach to w samochodach z lat ponizej i 95-nawet do 2000r,co do quattro to zapominasz o przeniesieniu napędu ,że brak jest uślizgu i pisku opon ośki,a co do mocy to masz rację ,powyżej 250 jest dopiero jazda!

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 21:34:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja nie mowie ze automaty sa do niczego ...ale nie czarujmy sie ... nikt nie wsadzie porzadnej skrzyni automatycznej wartej kilkadziesiat tys euro do auta ktore ma tyle samo kosztowac :P ... nawet w Ferrari skrzynie sa wolne a Ty mi mowisz ze Audi ma najlepsze na swiecie automaty ?? ... w wartosciach wzglednych to moze i odczucia sa takie o jakich piszesz ale zawsze automaty byly porownywane z manualami i w bilansie zawsze manual wyjdzie lepiej bo :
jest lzejszy
ma mniejsze straty na przeniesieniu napedu

wada jest to ze sie dluzej biegi zmienia powyzej drugiego biegu a co z tego wynika ze automat ma gorszy start .

reasumujac to tylko skrzynia z hydraulicznym sprzeglem jest w stanie pobic automata ale to nic innego jak manual z silownikiem hydraulicznym sterujacym zmiana biegow i zgrane jest to z silownikiem wciskajacym sprzeglo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2006 21:37:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
zanjac napisał(a):
Norbi napisał(a):
hans napisał(a):
E 200 Kompresor jak sama nazwa mowi ma kompresor mechaniczny czyli cisnienie doladowania jest od wolnych obrotow takze to tez moglo miec wplyw na takie a nie inne zachowanie a poza tym automaty z tego co slyszalelem to mimo wszystko w amerykancach jedynie zdaja egzamin a z europejskich to jeszcze BMW robi dobre. nie wiem ile w tym jest prawdy ale na moje to automata mozna chwalic za jego zalety ale jak sie zaczyna porownywac wartosci bezwzgledne automata i manuala to niestety chocby prowadzil go najwiekszy zapaleniec automatow to startu z manualem i do tego jeszcze w quattro nie wygra ... dalej to juz jest roznie bo automat czesc mocy silnika pochloania na prace hydrauliki i sprzegla hydrokinetycznego a w manualu ta roznica w mocy idzie na kola . w automacie zas jezeli jest wlasciwie obslugiwany zmiany biegow powyzej drugiego trwaja o wiele krocej niz w manualu tak wiec jak widac pomimo jakichs tam zalat automata jezeli nie ma on przewagi w mocy nad manualem to zawsze bedzie wolniejszy
i na koniec dodam ze automat w aucie ponizej 250 KM NIE JEDZIE !!!
Święte słowa Hans nie jedzie!!!


Poczytaj troche o nowych automatach,nie jesteś w stanie tak szybko zmienić biegu jak nowe automaty - manual nie ma szans z multitronkiem,zapraszam do lektury to co piszesz o automatach to w samochodach z lat ponizej i 95-2000,co do quattro to zapominasz o przeniesieniu napędu ,że brak jest uślizgu i pisku opon ośki,a co do mocy to masz rację ,powyżej 250 jest dopiero jazda!

dokladnie, w recznej skrzyni nie jestes w stanie tak szybko zmienic biegu jak to robi multitronic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 01:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Norbi napisał(a):
BladyRS napisał(a):
kurna tak czytam i strasznie narzekacie na te automaty, nie wiem albo nie umiecie
obslużyc dobrze tej skrzyni, albo macie cos nie tak z furami

fakt automat troszke wolniejszy jest od manuala i ogranicza troche wykorzystanie silnika, ale bez przesady

przeciez w tiptronicu, przy gwaltowniejszym dodaniu gazu, skrzynia robi sama przygazowke, zwiekszając obroty, i strzela od razu do przodu

na swiatlach i krzyzowkach zadnych problemow ze startem, nawet nie trzeba wysoko auta krecic, rozpedza się bardzo ladnie,

w dieslu mi sie wydaje ze przy takim momencie jakim dysponują, te skrzynie powinny się spisywać jeszcze lepiej niz w turbobenzynie, gdzie niutonometrow sporo mniej....

pozdro.
Blady jaką przegazówkę?? przy ruszaniu?? To wogóle nie chce ruszyć, a już napewno nie strzela do przodu.


opisze jak to wygląda u mnie, po wpięciu D na skrzyni i delikatnym się toczeniu bez gazu mam 1000 obr/min, przy gwałtownym wcisnięciu gazu ale nie do samej dechy, obroty wskakują od razu na 2000obr/min i czuc wgniot w fotel i natychmiastowy start auta do przodu, a potem od 3000 tys jak turbiinka zaczyna porządnie pompować, banan na twarzy się tylko powiększa :)

w wolnej chwili nagram filmik jak auto przyspiesza od 0 - 100 km/h w automacie, oraz przy przyspieszenia na pozostalych biegach.

pozdro.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 04:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
hans napisał(a):
ja nie mowie ze automaty sa do niczego ...ale nie czarujmy sie ... nikt nie wsadzie porzadnej skrzyni automatycznej wartej kilkadziesiat tys euro do auta ktore ma tyle samo kosztowac :P ... nawet w Ferrari skrzynie sa wolne a Ty mi mowisz ze Audi ma najlepsze na swiecie automaty ?? ... w wartosciach wzglednych to moze i odczucia sa takie o jakich piszesz ale zawsze automaty byly porownywane z manualami i w bilansie zawsze manual wyjdzie lepiej bo :
jest lzejszy
ma mniejsze straty na przeniesieniu napedu

wada jest to ze sie dluzej biegi zmienia powyzej drugiego biegu a co z tego wynika ze automat ma gorszy start .

reasumujac to tylko skrzynia z hydraulicznym sprzeglem jest w stanie pobic automata ale to nic innego jak manual z silownikiem hydraulicznym sterujacym zmiana biegow i zgrane jest to z silownikiem wciskajacym sprzeglo


nio....masz rację...lubie pogadać z ludzmi którzy mają jakąś wiedzę i czegoś się od nich nauczyć ;-) tak czy siak automat to głównie "WYGODA"

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 08:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
BladyRS napisał(a):
w wolnej chwili nagram filmik jak auto przyspiesza od 0 - 100 km/h w automacie, oraz przy przyspieszenia na pozostalych biegach.
ale 1.8 T w manualu ma lepsze przyspieszenie od 0-100 niż w automacie.I tu jest koniec banana.Choć słyszałem o wyjątku,jakimś nowym modelu porsche co w automacie ma mniej do 100km/h od manuala w tym samym silniku.I takie automatyczne skrzynki by mi się podobały,bo co to za wygoda jak auto ma mniejsze osiągi a większe spalanie?Wam to nie przeszkadza.Ale jak dla mnie strata nawet pół sekundy do 100 km/h to o dużo za dużo.A większe spalanie powinno być równoznaczne ze zwiększeniem a nie zmniejszeniem mocy.


Ostatnio edytowano 04.lip.2006 09:09:08 przez K@mil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
K@mil napisał(a):
A strata pół sekundy do 100 km/h to dla mnie dużo.


szczegolnie w miastach, gdzie sa korki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
K@mil napisał(a):
BladyRS napisał(a):
w wolnej chwili nagram filmik jak auto przyspiesza od 0 - 100 km/h w automacie, oraz przy przyspieszenia na pozostalych biegach.
ale 1.8 T w manualu ma lepsze przyspieszenie od 0-100 niż w automacie.I tu jest koniec banana.Choć słyszałem o wyjątku,jakimś nowym modelu porsche co w automacie ma mniej do 100km/h od manuala w tym samym silniku.I takie automatyczne skrzynki by mi się podobały,bo co to za wygoda jak auto ma mniejsze osiągi a większe spalanie?A strata pół sekundy do 100 km/h to dla mnie dużo.


i nie do konca-1,9TDI manual i 1,9TDI multitronic ma DOKLADNIE takie samo przyspieszenie 0-100 km/h , no a spalanie multitronic rowniez ma takie same jak manual.... mowiac krotko-trzeba pojezdzic MULTITRONIKIEM (nie tiptronikiem) i wtedy bedzie prawdziwa opinia na temat nowych automatow Audi.... :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.lip.2006 09:11:00 przez atal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
meszrum napisał(a):
K@mil napisał(a):
A strata pół sekundy do 100 km/h to dla mnie dużo.


szczegolnie w miastach, gdzie sa korki.
Jakby mi korki przeszkadzały to bym jeździł autobusem lub rowerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
K@mil napisał(a):
A strata pół sekundy do 100 km/h to dla mnie dużo.


szczegolnie w miastach, gdzie sa korki.

... tym bardziej że w Polsce mamy same autostrady , gdzie można jeździć powyżej 200 km/h ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 09:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
K@mil napisał(a):
A strata pół sekundy do 100 km/h to dla mnie dużo.


szczegolnie w miastach, gdzie sa korki.

... tym bardziej że w Polsce mamy same autostrady , gdzie można jeździć powyżej 200 km/h ... :)
Ale mi zależy na czerpaniu100% przyjemności z jazdy ,czasami sportowej ,czego nie dał mi automat.W USA mają wszędzie autostrady gdzie mogą jeździć więcej niż 200 km/h i prawie wszystko co się rusza jeździ w automatach.Ale są tam ludzie szukający większych wrażeń i większej przyjemności z jazdy kupujący manuale.Większość sportowych fur z za oceanu o jakich czytałem ma manulną skrzynię.

Choć przyznam że nie wiedziałem że akurat multitronic ma te same osiągi i spalanie co manual.Więc Atal-Star-zwracam Ci honor!Taki automat już ma sens.Ale i tak bym się na to nie zdecydował ze względu na wysoki koszt ewentualnej naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 10:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
K@mil napisał(a):
baskecik napisał(a):
meszrum napisał(a):
K@mil napisał(a):
A strata pół sekundy do 100 km/h to dla mnie dużo.


szczegolnie w miastach, gdzie sa korki.

... tym bardziej że w Polsce mamy same autostrady , gdzie można jeździć powyżej 200 km/h ... :)
Ale mi zależy na czerpaniu100% przyjemności z jazdy ,czasami sportowej ,czego nie dał mi automat.W USA mają wszędzie autostrady gdzie mogą jeździć więcej niż 200 km/h i prawie wszystko co się rusza jeździ w automatach.Ale są tam ludzie szukający większych wrażeń i większej przyjemności z jazdy kupujący manuale.Większość sportowych fur z za oceanu o jakich czytałem ma manulną skrzynię.

Choć przyznam że nie wiedziałem że akurat multitronic ma te same osiągi i spalanie co manual.Więc Atal-Star-zwracam Ci honor!Taki automat już ma sens.Ale i tak bym się na to nie zdecydował ze względu na wysoki koszt ewentualnej naprawy.

Dobrze że w końcu zrozumiałeś :)
Co do EWENTUALNEJ naprawy, to pamiętaj że ryzyko uszkodzenia manualnej czy automatycznej skrzyni jest podobne - wszystko zalezy od faktu jak dbasz o ten mechanizm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 10:03:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
K@mil napisał(a):
W USA mają wszędzie autostrady gdzie mogą jeździć więcej niż 200 km/h i prawie wszystko co się rusza jeździ w automatach.


tam moga jezdzic 50-75mph. powyzej tej predkosci czeka na sportowego kierowce noc spedzona w jail county + wszelkie koszty tej przyjemnosci.

z twoich wypowiedzi wnioskuje, ze nie byles nigdy w wawie w godz 8-10 badz 16-19 (to dopiero hartkor), badz chocby w Jankach w kierunku wawy ok. godz. 8:30...
z tego powodu wlasnie, pracujac w wawie zamieniam AYM na metro.
ale... 0.5s...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 11:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Stałem w jednym z największych korków w historii Wrocławia 5 godzin,stałem w 10 km korku przed wjazdem na plaże, byłem w stolicy z pincet razy i wiele innych korków mam za sobą.Nigdy nie przekląłem manualnej skrzyni,nie pomyślałem nawet przez chwilę o automacie stojąc w korku ale jak miałem automat i brałem się za wyprzedzanie,za start od świateł z Matizem ktory mnie objeżdżał to wtedy zatęskniłem za manualem i przeklinałem automat.A środkami komunikacji miejskiej to bym jeździł po zakorkowanym mieście nie dlatego że nie mam automatu tylko że tak taniej i ekologiczniej.A co do kosztów napraw to w manualu są niższe- do 1000 zł.Automat za 1000 zł to ci tylko otworzą i złożą i to też nie wszędzie.A 5000zł wzyż naprawa też może wynieść .Porównaj też ceny używanych manuali do uż.automatów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2006 14:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 17:46:42
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
No to czekam na filmik....tylko najlepszy byłby z miejsca....w deske....wtedy miałbym idealne porównanie jak idzie do przodu

_________________
Pozdrawiam, Xyrion


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: