.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.maja.2025 15:29:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 ABK] po i w czasie wymieniania oleju kłopoty :(
PostNapisane: 06.lip.2006 00:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
Witam
Mam problem i prosze kolegów o własne przemyslenia i porady. Może zaczne od tego, ze wczesniej nie miałem zadych ale to zadnych problemów. A zaczeło sie tak: wczoraj wymieniłem olej. Olej taki jak zwykle i filtr oleju taki jak zwykle. Spuściłem olej do ostatniej kropelki. Zalełem tak 2/3 w zaznaczonym miejscu na bagnecie, odczekałem i odpalilem samochód. Zapaliła sie kontrolka oleju ale zamiast po chwili zgasnać paliła sie nadal. Samochód chodził na jałowym biegu i zaczą klekotać. tak jakby chodził bez oleju. Zgasiłem go i zapałilem tak 2 razy. Za trzecim razem (nie wiem czy zrobiłem dobrze :() dodalem gazu na jakies 3.5 tys obrotów i wkoncu takjakby olej załapał, silnik chodził w miare normalnie. Cała ta procedura z gaszeniem i dziwnie chodzącym silniekiem tak jakby bez oleju trwala moze 3-4 minuty. Dolełem oleju na 2/3 miarki i wydawało by sie ze wszystko jest ok oprocz tego ze teraz na biegu jałowym sie grzeje. Na trasie jest normalnie ale jak postawie go na jalowym to po 3 minutach juz włącza sie wentylator. Koledzy macie jakies przemyslenia i sugestie. Zatarłem silnik ?? Przegrzałem ?? Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 12:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2006 10:39:02
Posty: 214
Lokalizacja: Chorzów
Nie wiem czy tak ma być ale mi też na jałowym bardzo szybko zaskakuje wentylatora w ABK! A na trasie nic sie nie przegrzewa! Czy to normalne?! Jak maja inni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 13:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Nie wiem co się mogło wydarzyć przy wymianie oleju ale jedna rzecz wymaga uściślenia -3 minuty na postoju i włącza się wentylator ale czy to są 3min od uruchomienia zimnego silnika czy od zatrzymania się w miejscu po wcześniejszym rozgrzaniu w czasie jazdy do 90st? Jeżeli wariant 2, to przy obecnych upałach raczej normalne.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 13:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tutaj ta wymiana raczej nie ma nic wspolnego, moze zbieg okolicznosci .Wiesz ze tam masz tez czujnik od temperatury wewnatrz komory silnika i jak ona jest ciepla to mimo ze silnik nie ma wlasciwej temperatury wentylator chodzi.Sprawdz to jak zostawisz auto na sloncu to czasami sie wlaczy sam .Jezli podczas jazdy masz tak okolo 92 stopnie nawet 95 to jest ok i nic sie nie martw wszystko gra.Z tym olejem to jak wymieniasz nastepnym razem wlej do filtra troche zanim go dokrecisz .
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 13:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
Witam
Dzieki koledzy za przemyslenia. Wentylator wlaczyl sie po 3 minutach jak zajechalem pod blok i chodzil sobie na biegu jalowym. Była 1 w nocy wiec chłodno. Na trasie silnik mial temerature w normie. Wydaje mi sie ze zaszybko ja złapał. Moje zmartwienia biora sie stad ze nie wiem czy przez ten okres gdy kontrolka smarowania sie swiecila a silnik dziwnie pracował moglo/nie moglo sie cos stac? Niby w misce byl olej i wszystko ok a nie mogl tego oleju rozprowadzic dopiero przy przygazówce mu sie udalo. Dzis w pracy powiedzieli mi ze to mogl byc jakis trefny filtr oleju i stawiał zaduzy opór. Czy smarowanie zalezy od obrotów silnika?? W razie czego wymienilem filtr na inny i zobacze co sie bedzie dziac. Pozdrawiam serdecznie

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 16:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym wymienił filtr oleju na nowy, to musiała być jego przyczyna, że szklanki stukały i nie było dobrego smarowania :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: