.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 01:17:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wtrysk mechaniczny...
PostNapisane: 18.gru.2004 17:38:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
Cześć wam :peace:
Mam audi 200 z silnikiem 2,1. Zakłądałem sam gaz, bez komputera, nie mam sondy..Wszystko chodziło dobrze(na gazie jezdzilem juz od wakacji), jedyny problem mialem z maglownicą...ale nie o to chodzi.
Moja audusia zbuntowała mi sie.Wszystko było dobrze, postała 2 godziny pod blokiem i juz nie odpaliła. Lekko "strzeliła" gazem(drugi raz tak mi sie stało), i na niczym juz nie chciała odpalić.Jak teraz zaskakuje to nie ma mocy i od razu gasnie, jak puszcze pedal z gazu.Tak samo jest na bezynie jak i na gazie. Znalazlem dziure w przewodzie od odpowietrzania silnika(myslałem ze to było to :( ) wymienilem świece, co prawda nie zmienialem przewodów(ich nie podejrzewam) i nadal tak samo.Chodzi jakby nie na wszystkich garach...Jak sprawdzic przwpływomierz? Nie skrzywiła sie klapka napewno, szukam jeszce jakichs lewych wlotów powietrza ale nic nie widze od tego odpowietrzania silnika :/
POMOCY koledzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2004 18:04:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
klapa sie nie skrzywila ale jej poziom zerowy opadl i auto nie odpali :D wez krecac rozrusnikiem przez obudowe filtra powietrza podnies ramie z klapa do gory recznie ;) ...zobaczysz ze odpali

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2004 18:08:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zapomniałeś Hans dodać, że trzeba to robić synchronicznie z dodawaniem gazu ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2004 18:15:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie zapomnialem .... po odpaleniu samemu na to wpadnie ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 20:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
Jutro zrobię probe z tym co napisaleś :) , teraz sie zastanawim gdzie w razie czego dostane to albo czy to da sie jakos naprawic . Jestem juz tydzien uziemiony i czasem mnie cos trafia :< .Te samochodziki to dopiero nas uzalezniają....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2004 21:04:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tam od spodu pod klapa jest sprezyna ze srubka, wystaczy ja wyregulowac i bedzie OK

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 19:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
Dopiero teraz mialem zcas zajac sie "pszczółką" :|
Rozebrałem ten pzrepływomierz, tzn nie do konca.Najpierw zrobiłem szybka próbe(zdjałem filtr powietrza i podnosiłem klapke do góry, chodził na wolnych obrotach) , wydawało mi sie ze to bedzie łatwe... Spedziłem w garazu chyba z 5 godzin...
Klapka jest cała, nie pokrzuywiona, chodzi ciezko do gory a do dołu nie ma zanego oporu(tak powinno byc), nie ma na nies skoku jałowego , dzieki któremu chyba sa owe wolne obroty. zaczełem to rozkrecalac, znalazłem cos w ksiazce ze skok jałowy sie reguluje...ale jak zaczełem rozkrecac rozdzielacz paliwa(pod tym sie niby to reguluje) to zwatpiłem.
Podjechałem do mechanika, nawet dwoch i nikt za te wtryski mechaniczne sie nie bierze...cieniaki !!!!
Odkrecilem z przepływomierza dekiel i teraz dostaje cały czas powietrze, nastwiłem tylko "punkt zerowy" troche wyzej aby na wolnych nie gasł.
Odpaliłem na gazie....pokreciłem troche tymi pokretłąmi i jechał :diabel: tylko ciekawe ile pali) , i jeszce musialem uchylic obudowe od filtra powietrza bo za mało niby dostawał...
Nie wiem czy tą łape da sie jakos naprawic , i czemu to tak ciezko chodzi(według mnie powinno lzej) , czy to sie zatarło czy jaki ciort :/
To jest motor 2.1 czy od np 2,3 bedzie pasował taki mechaniczny pzrepływomierz....i chyba to razem z rozdzielaczem trza kupic. Najdziwniejsze jest to ze to sie stało tak od razu, jak stał :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 19:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
Jesli ktos rozbierał to gowno i udało mu sie z tym dosc potem do ładu to moze sie podzielic wrazeniami. A tam nie ma regulacji pzrez srubke u mnie tylko jest "sponka z drutu".Choc moze teraz mysle ze mogłem se zrobicn na srobke :)
Czy mogł sie zatrzec"tłok sterujący" i od czego, od braku paliwa? Przeciez od stania by sie nie zatarł, od stzrału gazu chyba tez nie, niw widziałemaby cos wogole sie pokrzywiło.
Rece opadaja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 19:57:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
trosze po omacku bladzisz ... lepiej za duzo tam nie dlub bo bedziesz mogl to wyrzucic na smietnik jak tak dalej bedziesz to frywolnie rozbieral ... sruba jest , pomiedzy ta duza guma bakladana na przeplywomierz a rozdzielaczem wtrysku , maly ortwor na srubokret a konkretnie na klucz imbusowy nr 3 .... to ze ciezko chodzi moze byc powodem malego cienienia paliwa wiec proponuej sprawdzic czy pompa paliwowa chodzi
a p[oki co proponuje troche teorii i rozeznania studiujac budowe i zasade dzialania systemu K-jetronic
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 00:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
Fajna stronka. Tylko ze mnie kiepski "anglik"
W sumie rozdzielacza nie ruszałem, jutro zamantuje kapke tak jak była.
Mam ten imbus, secjalny do tej regulacji...
Zastanawiam mnie tylko ten luz na punkcie zerowym...w ksiazce pisze ze to sie reguluje pod rozdzielaczem...a boje sie smietnika :/
Tym imbusem to sie reguluje wolne obroty? czy dawke paliwa?
Pompka paliwa...chyba jest dobra , bo na gazie dzieje sie to samo. Odcinałem ja przez przekaznik i na gazie wogole nie pracuje, a poza tym zawsze mam paliwo :) W sumie dawno nie tankowałem, paliwko chyba skoczyło troche ... 3,55 zł -95 oktaow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 01:00:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
Ręce opadają...... :<
Wymienilem cały rozdzielacz z przepływomierzem... Fajny koleś sprzedał mi maglownice i to dał mi prawie za darmo(mowił ze powinno chodzić).
Tamta "noga " chodziła ciezko, jak odkreciłem wtrysk , ruszałem ta łapa to pompowała paliwo... ta juz nie pompuje i chodzi za lekko... prawie bez oporu :zly:
Zalał sie benzyna...wykreciłem swiece, odburzył...bez wolnych obrotów. Kreciłem tą regulacja...zalał sie ponownie. Zawartosc CO2 to chyba była Zaj... wielka, tak dusiło ze szok :):
Ale z mocą juz mial prawie dobrze, cos tam łapał.
Nie wiem jeszce czy czasem parownik mi sie nie spierdo.... moze od tego "strzału" bembrana poszła, jak przełaczam na gaz to cos jest nie tak...Ciekawe czy to miało wpływ z tamtym, ze nie ciagło kalpki do góry...zasysał moze pwietrze z "podcisnienia", a dolot jest juz za klapka :?:
Ręce opadają..... :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 08:23:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
No to masz problem. Zanim znów coś rozkręcisz, najpierw sobie dokładnie przemyśl. Może tutaj cosik znajdziesz:

http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i.php

co prawda to układ z Forda Capri, ale jest dosyć podobny, a co najważniejsze dokładnie opisano zasadę działania i sposób regulacji.

73

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 08:29:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
Z góry przypominam że pisze to kobieta :

ale czy sprawdzałeś kompresje ?
bo jak mój przestał palić , i zaczął tak pracować nie równo ( jak by jedne gar nie chodził ) ,strzelac na gazie to się okazało że pękł zawór i teraz robię obie głowice . :(
Mam jednak nadzieję że u Ciebie to nie to .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 08:32:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
miałem problem z wolnymi na gazie w momencie gdy wyłączyłem.... pompke paliwa :galy: przy włączonej pompce obroty były OK. wydaje mi się że ciśnienie paliwa w rozdzielaczu daje opór dla klapy spiętrzającej/przepływomierza?? i to powoduje utrzymywanie obrotów, w momencie gdy wyłączysz pompke klapa opada i są problemy z wolnymi obrotami.
wiem wiem, że wiele osób jeździ z wyłączoną pompką paliwa (na gazie oczywiście :) ) ale przypuszczam że żadna z tych osób nie ma wtrysku mechanicznego :)
pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 21:10:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 20:59:32
Posty: 85
Lokalizacja: Kortrijk/Belgia
Czy ktos z Was probowal podstawiac klape spietrzajaca elektromagnesem lub jakims silnikiem z przekadnia silmakowa??
Mysle, ze byloby to rozwiazxanie, klapa nie zaklocalaby przeplywu powietrza dla reszty ukladu, dodatkowo przy eksplozji wstecznej nie cierpialby uklad wtryskowy. Mysle, ze uklad gazowy wymagalby regulacji poniewaz zmieni sie opor ukladu dolotowego.
Co o tym sadzicie??
Najlepsze zyczenia na Nowy Rok!!!

_________________
Audi 100, 2.3B Avant, Quattro, '91 zamiennie z balonem na cieple powietrze o wypornosci 980kg, zasilanym gazem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2005 23:35:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

na poczatek

do anakondka
1. ten silnik nie lubie gazu !!!!! nie nawidzi !!!!
2. sam zakladales instalke i pewnie zapomniales o klapie przyciw wybuchowej ktora umieszcza sie nad przeplywomierzem powietrza
3. jezeli strzelil ci gaz to -albo masz uszkodzone kable
albo niestety ale twoje zaworki juz odmawiaja posluszenstwa
4. pompka nie powinna byc wloczona podczas pracy na gazie (chyba ze ktos zastosowal sobie 5 zaworkow na kazdy wtrysk ale to bezsensu)


kriss_quattro

ja wyjmowalem calekiem klape przeplywiomierza i jezdzilem tak na gazie
nie bylo roznicy po za tmy ze wolne obroty na gazie byly lepsze

porpstu ten silnik nie lubi gazu
1 nie symetryczny kolektor dolotowy
2.wersja wtryskowa z kolektorem z gaznika chodzi lepiej niz z kol od wtrysku
3. brak dobrych mieszalnikow zeby autko dobrze pracowalo w calym zakresie obrotow

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 00:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 20:59:32
Posty: 85
Lokalizacja: Kortrijk/Belgia
Czy ktos ma patent na instalacje wtryskowa??
Zdaje sobie oczywiscie sprawe ze zlozonosci problemu, czyli zestaw wszystkich czujnikow itd.
A moze ktos instalowal urzadenia frmy IMPCO (mam dobry dostep)??
Pozdry
Krzysiek

_________________
Audi 100, 2.3B Avant, Quattro, '91 zamiennie z balonem na cieple powietrze o wypornosci 980kg, zasilanym gazem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 00:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2004 17:18:49
Posty: 11
2,3 l to nie lubił gazu.Ten jest bardzo podobny w sumie...tyle ze mu brakuje tej mocy :/ (bez porownania to mojej poprzedniej 90-ki) Kazdy mi mowił ze to na benzynie nie bedzie chodziło jak załoze instalacje.Na Gazie chodził dobrze, nie katowałem mojej pszczółki. A pompke paliwowa odciołem pzrez przekaznik, nie pracuje na gazie.
Teraz mu nie sprawdzałem cisnienia na garach...ale wczesniej miał bardzo dobre, tzn jakies 2 misjace temu.
Jutro moze wyciagne ten parownik i zobacze co tam jest grane.
Na tym gazie powinien w sumie chodzic bez problemu ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 02:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

kriss_quattro
dred zainstalowal ciagly wtrysk gazu do swojego cygara
i dzial mu dobrze
i nie trzeba nic tam kombinowac poszukaj topicu


anakondka
2,0 2,1 2,2 2,3 wszystkie 5cyl nie chodza dobrze na gazie !!! chyba ze jest to wtrysk gazu , to soa bardzo podobne siniki

na beznynie przestanie efektywie przyspieszac powyzej 4,5 tys
dlatego ze jest mikser

jezeli ci dobrze chodzi na gazie to zrob sobei benzynie tylko do dopalania i jezdzij na gazie

jezeli chcesz zrobic sobie dobrze bezyny
to

zaczynij od
-sprawdzenia wtrysko czy nie sikaja -jak tak to bez wymiany i tak bedzie zle chodzil
-pozniej sprawdz czy regulator cisnienia ten przykrecony do bolokudz dziala poprawnie czyli czy po nagrzaniu sie autka zwieksza cisnienie sterujace ktore naciska od gory na tloczek sterujacy (zeby zmiejszyc dawke paliwa)
-pozniej zamontuj sobie klape anty wybuchowa do gazu
-i wez sie za rezanie rozdzielacza wtryskowego - rozbierz go wyczysc
nie pogniej tej metalowej membrany i nie pomieszaj sprezynek
-wtedy sie nie poddawaj !!!!!!!!!!!!!!
- i z boska pomoca jak wszystko co wyzej bedziesz mial sprawne jezdz na analizator spalin na ustawienie dawki (jezeli masz wydech nie sprawny to jeszcze najpierw zrob wydech )


jezeli duzo czesci bedzie sprawnych to mozesz sie zmiescic w kosztach 50 zl
a jezeli nie to pewnie okolo 1 tys zl
a w serwisie boscha nowe czesci dostaniesz za okolo 7,5 tys zl

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2005 03:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Każdy tylko mówi że silnik 2,3 nie lubi gazu, ale ja jakoś mam silnik 2,3 i śmigam normalnie (kolega ma 90 2,3 i tak samo się nic nie dzieje). Zgadza się że trzeba dbać o świece kable kopułke itd. robie wymiany tych rzeczy prócz kabli co 10 000 razem ze zmianą oleju. NA Lpg wolne obroty mam OK. Miałem kiedyś strzał gazu ale to było spowodowane moim brakiem wiedzy :(: nie sprawdzałem kopułki itd.

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... highlight=

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: