.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lip.2025 15:57:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDI] Możecie wyjaśnić?
PostNapisane: 10.lip.2006 17:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Witam wszystkich serdecznie. Proszę o wyjaśnienie kwestii /raz na zawsze / doboru oleju silnikowego. Przeczytałem na forum ,że jedynym słusznym olejem do tdi-ków jest pełny syntetyk. Co Wy na to? Bardzo proszę o wypowiedzi wszystkich mających doswiadczenie w tej kwestii oraz kolegę Baskecika.

P.S. Posiadam B4 1,9 Tdi,przebieg 160 kkm.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 18:06:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ja do takiego silnika lałem pełny syntetyk

napisz czym teraz jest zalany bo niektórzy leja minerala

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 18:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wiec tak , jak byl jezdzony na pelnym to sie leje pelny jak byl na pol to tez pelny a jak na mineralnym to max pol.Tdi potrzebuje dobrego oleju pelensyntetyk poniewaz ma turbine ktora musi miec ciag filmu olejowego bez bombelek , musi dobrze smarowac chodzi o lepkosc i chlodzic chodzi o to ze na tloki z dolu i w nich samych jest wtryskiwany olej przez specjalne kanaliki aby byly schlodzone . Desperaci leja polsyntetyk bo chca zaoszczedzic grosze a pozniej przyjezdza i mowi ze mu turbina siadla albo ze auto zaczyna brac olej i caly egr z oleju i i odma zapchana i nagar w komorze spalania bo w koncu z powodu zlego smarowania tam sie ten piekny olej zaczyna dostawac jak tloczki i pierscienie olejowe juz sa wytarte. Leje tylko dobry pelensyntetyk sam jezdze na shell 5w/40 i do skrzyni tez shell 85w/90 .Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 18:45:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Również polecam pełen syntetyk, oczywiście w zależności od przebiegu. Odradzam stanowczo Castrola magnateca. Autko wtedy spozywa duuże ilości tego specyfiku. Jeżdże obecnie na Mobilu i nic nie chce go ubywać, a do wymiany zostało 2 tysie. Jeżeli nie chcesz trafić na podróbe to poszukaj oleju dobrej marki, ale nie nachalnie reklamowanej w medjach, bo te zdarzają sie podrabiane. Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 18:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Gdy ściągałem traktorka z Niemiec to miał kartkę z serwisu wymiany oleju,ale zatarty był symbol lepkościowy oleju.Przezornie wymieniłem na półsyntetyk Lotosa /chciałem sprawdzić wszystkie ewentualne wycieki/.Dzięki wielkie za dobrą radę.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 19:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mogles wlac albo shell albo mobil albo nawet aral nie wiem jak lotos bo nie jezdzilem na nim ale jezeli przejezdzisz z 30 tys i nie bedzie go bral to znaczy sie dobry a niemiec lal pewnie pelensyntetyk skoro serwisowal auto bo oni tam daja to co drogie i tak klient placi

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL TDI] Możecie wyjaśnić?
PostNapisane: 10.lip.2006 22:08:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
turbodoladowane silniki sa bardziej restrykcyjne jesli chodzi o olej - ot cala filozofia.
pafko napisał(a):
Bardzo proszę o wypowiedzi wszystkich mających doswiadczenie w tej kwestii oraz kolegę Baskecika.

Basket - nie znasz sie :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 23:09:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Kurcze to sam już nie wiem :632: Niedawo w bardzo podobnym temacie sugerowano żeby jednak z półsyntetyka na syntektyk nie przechodzić. To jak to w końcu jest - czy po połsyntetycznym będzie w silniku nagar który może być wypłukany? I przy jakim przebiegu można sobie dać spokój? Półsyntetyka silnik nie bierze, ale nie wiem czy to w ogóle ma znaczenie :?: No i czy pierwszy zalany syntetyk trzeba będzie szybko wymienić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 23:17:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W aucie salonowym wymienia service i to wczesniej chyba po 5 tys a jak kupujesz od kogos przechodzone to zalej dobrym pelnymsyntetykiem i wymieniaj co 15 tys a to wystarczy , tylko jak zima jezdziles to zalej na lato zmien czysty nawet jak nie masz stanu zrobionego bo podczas mrozow najwiecej smoly nagaru i innych czastek pozostaje w oleju . Natomiast co do przejscia z pol na pelny to jezeli zrobisz to uzywajac oleju tej samej firmy to spokojnie mozna jezdzic i nic sie niestanie natomiast jezeli byl zalewany jakis badziewny a przejdziesz na pelen dobrej klasy to moze cos sie rozszczelnic i beda wycieki ale kanalikow nie pozatyka poniewaz polsyntetyk ma podobne wlasciwosci myjace ale mniejsza pompowalnosc, gestosc, temperature zaplonu i pare innych ktorych juz nie pamietam.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 06:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
"Przykazanie 4:
pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie."

Silniki turboładowane muszą byc traktowane olejami zgodnymi z normą VW 505 00 lub 505 01.
Sprawa jest prosta. Lejemy tylko i wyłacznie oleje w pełni syntetyczne, w skrajnych przypadkach (przebieg powyżej 400-500 tys km) półsyntetyki, a minerała nie stosujemy.
Zdeydowanie zgodnie z opinią wielu tutejszych użytkowników TDI nie lejemy Castrola (chyba że orygiał z NIemiec) stosujemy z powodzeniem Shella , Mibila1 Valvoline`a etc...
Co do przejścia z półsyntetyka na syntetyk to można to śmiało zrobić.

Odpowiadając na pytanie załozyciela tematu przy twoim przebiegu (dolicz 100 tys km) lej śmiało pełnego syntetyka.

PS: Bilu, ty masz teraz paliwożłopa , więc się nie mądruj :): :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 10:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Dzięki serdeczne za pomoc.Pozdrawiam wszystkich.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 11:31:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Łojezu .W końcu ktoś z moich stron :D .A myślałem że sam jestem.Pafko-może jakiś mały spot na Shellu??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 12:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Myślę ze dopiero we środę.Na shell-u na wylocie do wawy o 19-tej.Wczrśniej nie dam rady.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2006 18:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wystarczy. Od umiawiania się jest forum spoty i zloty.
Zamykam.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: