.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 10:00:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 ACK 97] Problem - gaśnie po wycięciu katalizatorów
PostNapisane: 12.lip.2006 12:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 13:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
Witam,

Historia wygląda następująco:

Mam Audi A4 z 1997r. , silnik benzyna/gaz 2.8l V6 30V.

Wczoraj jak wracałem do domu auto zaczęło słabnąć aż w końcu stanęło...Słabnąc hałasowało i dymiło z okolic silnika :-(... Rozpacz, hol do chaty.

W domu okazało się, że mam dziurę w elastycznym łączniku wydechu...U mechanika stwierdzili, że jeden z katalizatorów jest rozwalony (wyleciała z niego spora kupka jakiegoś syfu po wycięciu)... Wycięli mi oba katalizatory, wprawili w to miejsce rurki i naprawili dziurę.

Jako, że przy okazji odpalań, holów itp wyczerpał się akumulator... :-(... podładowali mi go...

Po naprawie...auto odzyskało moc, ale silnik dziwnie pracuje...mianowicie...na początku pływały wolne obroty między 200-1000.... po 2-3 km...auto dojeżdzając do świateł gaśnie...Efekt identyczny bez znaczenia czy jade na gazie czy na benzynie...

Macie jakiś pomysł co to może być?

Niektóre samochody po wyładowaniu akumulatora wymagają procedury resetującej komputer. Czy jest tak samo w A4? Czy może to być powód?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2006 12:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 15:54:06
Posty: 75
Lokalizacja: Oława
Auto: Audi B3 Quattro 86' SD
Niejestem specem od 2,8 V6 ale podobnie zachowywała się B3 1.8 mojego ojca po wymianie kabli WN, jej reset (wypięcie akumulatora ) pomógł.
Niewiem czy w twojej to pomoże więc raczej poczekałbym na opinię Hansa lub jeszcze kogoś kto zna ten silnik. Sprubować zresetować kompa możesz ale decyzja należy do Ciebie.
Napewno po wywaleniu katalizatorów zmieniło się ciśnienie spalin na wydechu i to może powodować błędne odczyty w kompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2006 12:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 13:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
Ello,

Gadałem przed chwilą ze znajomym znajomego, co pracuje w ASO...

Powiedział, że trzeba by sprawdzić przepustnicę czy się nie klei...Jakoś nie wierze w zbiegi okoliczności, że dwie oddzielne rzeczy się psują na raz...

Po pracy pojadę do niego, ma się wpiąć w kompa i zrobić diagnozę, ale ponoć tym przepustnicy nie sprawdzi...ale a nóż coś innego wyjdzie...

Kusi mnie odpięcie aku i pozostawienie odpalonego silnika na 5 min...

Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2006 12:49:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zacznij od resetu kompa...
Jak nie pomoże, będziemy myśleć dalej. Czy miałeś sondę tylko przed katem czy także za?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2006 12:53:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 13:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
Sondy są przed katem. Jako,że to V6 są dwa katy i dwie sondy... Niemniej jednak najpierw sondy, potem katy... :-) ...

Ten gość z ASO mówił, że nie istnieje coś takiego jak reset kompa przy tym modelu...

Choć po odpaleniu do w warsztacie było lepiej niż po paru minutach drogi... To mnie zastanawia...

Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2006 20:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2006 20:00:39
Posty: 1
Lokalizacja: UK
A6 2.8 98r mialem podobny problem. Nie przetestowalem auta poprawnie przed zakupem. Co sie pozniej okazalo silnik po rozgrzaniu zaczynal falowac i podczas hamowania na biegu jalowym najczesciej gasl. Podlaczenie pod komp nic nie wykazalo ale uslyszalem ze najprawdopodobniej przepustnica jest brudna lub uszkodzona. Na szczescie byla tylko brudna problem zginal jak reka odjal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 11:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 13:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
No i na to licze... W weekend rozbieram dolot i przepsutnicę. Chcę też przejrzeć zawór EGR (czy ktoś wie gdzie on jest w ACK?)...

Trzymajcie kciuki :-)

Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 10:06:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 13:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
Witajcie ponownie,

Na chwilę obecną sprawa ma się następująco:

Auto jeździ. Jak jest zimne jest prawie, że ok (czasem na ssaniu wariuja wolne obroty), jak się nagrzeje, to:
- obroty wolne falują (ale przeważnie jak wcisne sprzegło i obroty są poniżej 4000, gdy powyżej zazwyczaj spadaja i zatrzymują się na 850obr/min)
- wolne obroty czasem tak się zawachaja, że auto zgaśnie...
- wahanie obrotow zaczyna sie po wciśnięciu sprzęgła i stablilizuję się (wskazówka robi coraz mniejsze machnięcia, aż staje na 850 obr)
- dodatkowo auto jak się nagrzeje, to ma "dziury" w mocy powyżej 5000 obr/min.

Do tej pory sprawdziłem cały dolot wraz z przepustnicą (nie wiem jak spradzić silnik krokowy) oraz sprawdziłem sondy lambda - wahają napięciem podobnie w zakresie od 0 - 1 V....

Czy ktoś ma jeszcze jakieś rady? Powoli kończą mi się pomysły... :-( ...

Dodam, iż padł mi akumulator 3 dni temu...ktoś tu wspominał, że po wymianie akku, trzeba auto zimne odpalić i pozostawić na wolnych obrotach na 10 min... Czy to prawda?

Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 10:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Czujnik położenia przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 10:22:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 13:28:38
Posty: 64
Lokalizacja: Poznan
Auto: Audi A6 C6
Dzięki za podpowiedź...

Gdzie się znajduje ten czujnik?

Mam książkę, ale dolot jest tam opisany beznadziejnie :-( ...

Zastanawia mnie też czarny przewód, który biegne od prawego (od pasażera) błotnika, nad filtrem powietrze ma jakąś cewkę i kończy się przy przepustnicy...Co to jest?

Pozdrawiam,
Damian.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: