.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 15:15:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyjęty katalizator w 2,3 - mocy przybyło!!!
PostNapisane: 03.sty.2005 12:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Na przestrzeni kilu ostatnich miesięcy Audi 90 2,3 NG mojego kolegi dziwnie słabło. Probowalismy juz roznych patentow, m.in regulacje instalacji gazowej itp. Samochod takze zamulało naa benzynie. Doszlo do tego, ze na 2gim biegu wkrecal sie tylko do 4000-4500 i cos go blokowało :/ .W koncu podsunalem pomysl wyrzucenia katalizatora, bo instalka byla bez kompa i mogl sie zapchac czy cos takiego. To byl strzał w 10. Fachowcy wyjeli katalizator i okazalo sie ze w srodku byla jedna wielka stopiona kulka :galy: ... Wydlubali ją, w srodek wstawili rureczke ponawiercaną, zeby czesc spalin dostawala sie do lambdy wkreconej w kat (mam pewne wątpliwości co do tego rozwiązania...) . Ale mniejsza o większość. Autko odzyskało power :diabel: Zrobilo sie o wiele zwawsze, na 3cim biegu pieknie wkręca sie w obroty bez zająknięcia, o to chodziło :) Dzwięk jest inny, szczegolnie na wysokich obrotach, silnik tak jakby latwiej oddychał :)

Takze jesli ktos wykluczy u siebie większosć przyczyn spadku mocy, warto w koncu obejzec katalizator, bo przez niego moze byc wiele nieprzyjemności, takze moze sie uszkodzić silnik, jesli zostanie zatkany!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 19:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
witam ja także przymieżam sie do takiej operacji mam ten sam silnik tyle ze w coupetce tyle ze mam zamiar troche inaczej to zrobic a mianowicie wstawic rure przelotową zamiast kata nawiercic w niej otwór wspawac nakretke z odpowiednim gwintem i wkrecic sonde tyle ze czekam do srody bo kupuje od razu srodkowy tłumnik pozostanie tylko kupic rure o średnic 55 i tyle !ale juz sie nie moge doczekac efektów powinno byc lepiej! zobaczymy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 19:20:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Ile może kosztować wybebeszenie katalizatora i wstawienie rury przelotówki ? :D

I czy poza koniami polnymi i dzwiekiem cos dostane :):

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 19:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Wstawienie samej rury to koszt 30zl. Za strumienice bedzie 110. Ja wybralem ten drugi wariant i jestem zadowolony bo po wyjeciu katalizatora okazalo sie ze jest tam jedna bryla tak jak u kolegi i spaliny juz nie mialy gdzie uciekac to rozpierdzialo uszczelke pod kolektorem i pekl sam kolektor. No i pare groszy z kieszeni ubylo.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 19:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Tez sie przymierzam. Nie wiem tylko czy zostawic puszke czy w jej miejsce wstawic przelot. Tylko z tego co widze trzeba bedzie kombinowac z sonda... :|

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 19:53:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Lukasik, jedna rada dla kolegi: NIECH WYREGULUJE GAZ, bo jest ZA UBOGO!

co do wymiany kata: Zamiast niego NAJLEPIEJ wstawić tłumik przelotowy. Można wogóle rurkę wsadzić, pewnie, ale to zalezy od konkretnego przypadku. Jeżeli auto ma 2 sondy lambda, to lepiej zostać przy katalizatorze, aczkolwiek niektórzy mają patent i na to ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 20:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
U mnie lambda tez byla w katalizatorze i majster wycial ladnie mocowanie i wspawal w strumienice. troszke pieprzenia ale efekt murowany.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 20:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php

Przeczytajcie to i weźcie sobie do serca.

A strumienice to mają efekt, ale psychologiczny.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
tyle ze weź Leo pod uwage ze wiekszosc z posiadanych przez nas aut nie jest pierwszej młodości i nawet gdyby jest taniej wstawic rure przelotowa a nie sportowy katalizator mi osobiscie chodzi nawet o to zeby wrocic z moca do serii bowiem gaz i np. zapchany katalizator obnizaja jego moc i tyle taki jest moje zdanie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:32:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Tyle, że ja nigdzie nie mówiłem o sportowych katach. Napisałem wyżej, że lepiej jest wstawić tłumik przelotowy zamiast katalizatora lub strumienicy. To, że zaleca się katalizatory sportowe, nie oznacza, że nie można się bez nich obejść ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
ja tam kata wywalam i w jego miejsce pcham tlumik

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 21:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 23:32:38
Posty: 449
Lokalizacja: Wyszków
tyle ze Leo mozesz mi powiedziec byc moze z wiekszego doswiadczenia czy nie bedzie chuczało w srodku po wycieciu kata bo własnie spawacz powiedział mi ze lepiej wstawic strumiennice zamiast przelotówki ze strumiennica wyciszy wydech a jak wstawie rure to długo nie wytrzymam bo tak bedzie napieprzało ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Katalizator stanowi znaczną restrykcję w wydechu i wycisza rzeczywiście. Wstawiając w niego odpowiedni tłumik, uzyskuje się taki dźwięk jaki chcesz. To już zostaw swojemu tłumikarzowi i każ mu wstawiać tak długo, aż nie uzyskasz odpowiedniego dźwięku. Czasem zdarza się, że po wycięciu kata i wstawieniu rury wydech dzwoni nieźle, ale z tym też można sobie poradzić właśnie poprzez odpowiedni tłumik. Pamiętaj, że Ty chcesz jedno i tłumikarz musi Ci to dać, bo bardzo często zdarza się, że Ci idą po prostu na łatwiznę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
po czym poznac ze katalizator jest juz do wyciecia ???

pozdraiwam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2005 22:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Np. po zapachu z wydechu, ktoru przypamina smród zgniłych jajek (np. kurzych...nie tych...no...) :) Lub po tym, ze kat robi sie baaardzo gorący. Albo jeszcze po tym, że po odpięciu go lub chociaż poluzowaniu opasek autko śmiga lepiej. Pierwsze sprawdza sie najczęściej.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problemy po wycieciu kata
PostNapisane: 04.sty.2005 10:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2004 15:56:44
Posty: 16
Lokalizacja: Nowy Targ
Posiadam coupe z 2.0 ABK i po wycieciu katalizatora auto chodzilo lepiej, ale sonda nie działa... W serwisia okazało sie żę autko pracuje w trybie awaryjnym a lambda (która była przed katalizatorem) nieczyta poprawnie. Po zamontowaniu tłumnika rozprężeniowego w miejsce katalizatora wszystko chodzi poprawnie. Nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie... Czekam na odp. i rady jak zrobic sportowe brzmienie w moim aucie????

_________________
Krzysztof Galica
AUDI COUPE 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 13:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...kat moze rowniez sie stopic, gdy iskra jest gdzies gubiona (swiece, przewody) , wtedy mieszanka jest spalana wlasnie gdy przechodzi przez katalizator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 14:23:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Ja u siebie wstawiłem rurę zamiast kata. Rurę kupiłem za 10pln na szrocie i miała orginalny otwór pod sondę lambda. Wszystko wspawane i śmiga super.

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
kefir200 napisał(a):
Np. po zapachu z wydechu, ktoru przypamina smród zgniłych jajek (np. kurzych...nie tych...no...) :) Lub po tym, ze kat robi sie baaardzo gorący. Albo jeszcze po tym, że po odpięciu go lub chociaż poluzowaniu opasek autko śmiga lepiej. Pierwsze sprawdza sie najczęściej.


Kurde, to moj chyba jeszcze jest OK... :galy: U mnie wali jajami aż miło, na szczescie na zewnatrz auta :peace:
223 tys km, z czego 215 na szwajcarskim paliwie to chyba niezle ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2005 17:38:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
martab99 napisał(a):
kefir200 napisał(a):
Np. po zapachu z wydechu, ktoru przypamina smród zgniłych jajek (np. kurzych...nie tych...no...) :) Lub po tym, ze kat robi sie baaardzo gorący. Albo jeszcze po tym, że po odpięciu go lub chociaż poluzowaniu opasek autko śmiga lepiej. Pierwsze sprawdza sie najczęściej.


Kurde, to moj chyba jeszcze jest OK... :galy: U mnie wali jajami aż miło, na szczescie na zewnatrz auta :peace:
223 tys km, z czego 215 na szwajcarskim paliwie to chyba niezle ;)

ale przeciez smrodek jaj ma oznaczac wlasnie kata do wyciecia

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: