.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 16:10:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI C4] Dziwne zachowanie klimatyzacji
PostNapisane: 25.lip.2006 23:56:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
przy pracującym silniku włączam klimę /gwiazdką/ i czuję spadek obrotów/ załącza się sprężarka. Zaczyna lecieć zimne powietrze. Po bliżej nie określonym czasie przestaje lecieć zimne powietrze /mimo ustawienia temperatury Lo/, nawet gdy wyłącze klimę i włacze /znowu czuć spadek obrotów/ nic się nie zmienia. Powietrzeleci letnie. Zimne powietrze zaczyna lecieć zupełnie w momentach niezależnych od niczego :-(

od czego zacząć diagnostykę?
czy przyczyną może być niedobór czynnika?

pozdrawiam

harryON

p.s. dodam, że mam mały kłopot z kodami ponieważ nie świecą mi wszystkie segmenty na wyświetlaczu. Rozebrałem, przeczyściłem i nadal nie świecą.

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 09:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak może być mało tego w obwodzie ale tez czujnik padl lub sterownik klimatronica . Wyciag ten klimatronick i rozbierz ale delikatnie i posprawdzaj tam idzie taka tasma do płytki drukowanej i czasami lut nie łączy dobrze wiec popoprawiaj to lutownica i powinno dzialac.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 21:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Jack napisał(a):
Tak może być mało tego w obwodzie ale tez czujnik padl lub sterownik klimatronica . Wyciag ten klimatronick i rozbierz ale delikatnie i posprawdzaj tam idzie taka tasma do płytki drukowanej i czasami lut nie łączy dobrze wiec popoprawiaj to lutownica i powinno dzialac.


właśnie skończyłem, jutro rano sprawdzę co z tego wyszło

dzięki

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2006 23:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
harryON napisał(a):

właśnie skończyłem, jutro rano sprawdzę co z tego wyszło

dzięki


Sprawdziłem dzisiaj i dupa:-( ciągle nie świecą wszystkie elementy i nic się nie poprawiło. Dodam tylko, że w sterowniku wszystkodziała poprawnie


to jeszcze ciągnąc temat, ile jest tych klap z silniczkami i czy do wszystkich jest dostęp z podszybia czy trzeba coś rozbierać od wewnątrz. Przy takich prostych próbach z nawiewem typu: sama góra, kratki i dół -działa. Słychać pracę silniczków.

Może ktoś z Was wie które to klapy "mają problem", wydruk VAG:

00600 030
Potencjometr-silnik wykonawczy
klapa regulacji temperatury - G92
Przerwa/zwarcie z plusem

00601 030
Potencjometr-silnik wykonawczy
klapy centralnej - G112
Przerwa/zwarcie z plusem

W temacie VAG i Audi jestem jeszcze noga;-), dopiero rozpoczynam ten rozdział, proszę o wyrozumiałość

pozdrawiam

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 19:36:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
harryON napisał(a):
harryON napisał(a):

właśnie skończyłem, jutro rano sprawdzę co z tego wyszło

dzięki


Sprawdziłem dzisiaj i dupa:-( ciągle nie świecą wszystkie elementy i nic się nie poprawiło. Dodam tylko, że w sterowniku wszystkodziała poprawnie


to jeszcze ciągnąc temat, ile jest tych klap z silniczkami i czy do wszystkich jest dostęp z podszybia czy trzeba coś rozbierać od wewnątrz. Przy takich prostych próbach z nawiewem typu: sama góra, kratki i dół -działa. Słychać pracę silniczków.

Może ktoś z Was wie które to klapy "mają problem", wydruk VAG:

00600 030
Potencjometr-silnik wykonawczy
klapa regulacji temperatury - G92
Przerwa/zwarcie z plusem

00601 030
Potencjometr-silnik wykonawczy
klapy centralnej - G112
Przerwa/zwarcie z plusem

W temacie VAG i Audi jestem jeszcze noga;-), dopiero rozpoczynam ten rozdział, proszę o wyrozumiałość

pozdrawiam

harryON


i jak tam? Nikt nie wie? :/

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
a klima nabita jest

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 12:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Panowie, napiszcie gdzie są te klapy:
00600 030
Potencjometr-silnik wykonawczy
klapa regulacji temperatury - G92
Przerwa/zwarcie z plusem

00601 030
Potencjometr-silnik wykonawczy
klapy centralnej - G112
Przerwa/zwarcie z plusem

:)

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 20:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mozesz się dostac do tego wyciagajac z podszybia cały wentylator i tam je zobaczysz bo od kabiny to jednie mozesz je pomacac ale nic nie zrobisz, prawdopodobnie kostki nie stykają skoro wszystkie nie chodza to nie mogly się za jednym razem wywalic. Troche pracy jest zeby się tam dostać ale dasz rade .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 10:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Jack napisał(a):
Mozesz się dostac do tego wyciagajac z podszybia cały wentylator i tam je zobaczysz bo od kabiny to jednie mozesz je pomacac ale nic nie zrobisz, prawdopodobnie kostki nie stykają skoro wszystkie nie chodza to nie mogly się za jednym razem wywalic. Troche pracy jest zeby się tam dostać ale dasz rade .


teraz to już kompletnie zgłupiałem. Dzisiaj jest trochę chłodniej i w związku z tym, że ciągle testuje tą klimę spróbowałem podgrzać środek. Zwiększyłem temperaturę a gorące powietrze nie leciało. Zaczynam się zastanawiać czy to nie jednak sterownik. Szukam kogoś chętnego do pomocy w okolicach Poznania, kto mógłby się zamienić na chwilkę na próbę, żeby potestować tą moja klimę, nr na sterowniku to:5HB 006 500-03 i pod spodem 4A0 820043 K

1. Dodatkowo czy jeżeli pracuje sprężarka to jest możliwe żeby nie chłodziła?
2. Czy jeżeli chcę podgrzać to sterownik powinien sprężarkę automatycznie rozłaczyć?

pozdrawiam

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 10:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
harryON napisał(a):
Jack napisał(a):
Mozesz się dostac do tego wyciagajac z podszybia cały wentylator i tam je zobaczysz bo od kabiny to jednie mozesz je pomacac ale nic nie zrobisz, prawdopodobnie kostki nie stykają skoro wszystkie nie chodza to nie mogly się za jednym razem wywalic. Troche pracy jest zeby się tam dostać ale dasz rade .


teraz to już kompletnie zgłupiałem. Dzisiaj jest trochę chłodniej i w związku z tym, że ciągle testuje tą klimę spróbowałem podgrzać środek. Zwiększyłem temperaturę a gorące powietrze nie leciało. Zaczynam się zastanawiać czy to nie jednak sterownik. Szukam kogoś chętnego do pomocy w okolicach Poznania, kto mógłby się zamienić na chwilkę na próbę, żeby potestować tą moja klimę, nr na sterowniku to:5HB 006 500-03 i pod spodem 4A0 820043 K

1. Dodatkowo czy jeżeli pracuje sprężarka to jest możliwe żeby nie chłodziła?
2. Czy jeżeli chcę podgrzać to sterownik powinien sprężarkę automatycznie rozłaczyć?

pozdrawiam

harryON


Nowe fakty:

Byłem w serwisie, wymienili czynnik, /było 0,61kg/. Na wolnych obrotach przy ustawieniu LO temp spadła w nawiewach do 7,1stopniaC. To ponoć nieźle. Jest jednak jedno ale:

1. Na wolnych obrotach jest bardzo duże ciśnienie w układzie / do 23BAR/ wskazówka mocno drży.
2. Mocno wibruje układ, wewnątrz słychac jakby buczenie po włączeniu sprężarki. Gdy pod maską dotknie się przewodów od klimy to czuć mocne wibracje. Mechanik mówi, że sama sprężarka nie drży i sprawia wrażenie jakby ładnie pracowała.
3. Przy obrotach powyżej 1.2kobr buczenie ustaje i ciśnienie się podobno utala normalnie.

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 21:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Ja mam sterownik 4A0 820043 K. Czy 8LO 820043B będzie pasował?

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 21:35:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
harryON napisał(a):
harryON napisał(a):
Jack napisał(a):
Mozesz się dostac do tego wyciagajac z podszybia cały wentylator i tam je zobaczysz bo od kabiny to jednie mozesz je pomacac ale nic nie zrobisz, prawdopodobnie kostki nie stykają skoro wszystkie nie chodza to nie mogly się za jednym razem wywalic. Troche pracy jest zeby się tam dostać ale dasz rade .


teraz to już kompletnie zgłupiałem. Dzisiaj jest trochę chłodniej i w związku z tym, że ciągle testuje tą klimę spróbowałem podgrzać środek. Zwiększyłem temperaturę a gorące powietrze nie leciało. Zaczynam się zastanawiać czy to nie jednak sterownik. Szukam kogoś chętnego do pomocy w okolicach Poznania, kto mógłby się zamienić na chwilkę na próbę, żeby potestować tą moja klimę, nr na sterowniku to:5HB 006 500-03 i pod spodem 4A0 820043 K

1. Dodatkowo czy jeżeli pracuje sprężarka to jest możliwe żeby nie chłodziła?
2. Czy jeżeli chcę podgrzać to sterownik powinien sprężarkę automatycznie rozłaczyć?

pozdrawiam

harryON


Nowe fakty:

Byłem w serwisie, wymienili czynnik, /było 0,61kg/. Na wolnych obrotach przy ustawieniu LO temp spadła w nawiewach do 7,1stopniaC. To ponoć nieźle. Jest jednak jedno ale:

1. Na wolnych obrotach jest bardzo duże ciśnienie w układzie / do 23BAR/ wskazówka mocno drży.
2. Mocno wibruje układ, wewnątrz słychac jakby buczenie po włączeniu sprężarki. Gdy pod maską dotknie się przewodów od klimy to czuć mocne wibracje. Mechanik mówi, że sama sprężarka nie drży i sprawia wrażenie jakby ładnie pracowała.
3. Przy obrotach powyżej 1.2kobr buczenie ustaje i ciśnienie się podobno utala normalnie.


Gdzie nabijałeś i za ile? W pozku oczywiście ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 21:38:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
kosma_sz napisał(a):
harryON napisał(a):
harryON napisał(a):
Jack napisał(a):
Mozesz się dostac do tego wyciagajac z podszybia cały wentylator i tam je zobaczysz bo od kabiny to jednie mozesz je pomacac ale nic nie zrobisz, prawdopodobnie kostki nie stykają skoro wszystkie nie chodza to nie mogly się za jednym razem wywalic. Troche pracy jest zeby się tam dostać ale dasz rade .


teraz to już kompletnie zgłupiałem. Dzisiaj jest trochę chłodniej i w związku z tym, że ciągle testuje tą klimę spróbowałem podgrzać środek. Zwiększyłem temperaturę a gorące powietrze nie leciało. Zaczynam się zastanawiać czy to nie jednak sterownik. Szukam kogoś chętnego do pomocy w okolicach Poznania, kto mógłby się zamienić na chwilkę na próbę, żeby potestować tą moja klimę, nr na sterowniku to:5HB 006 500-03 i pod spodem 4A0 820043 K

1. Dodatkowo czy jeżeli pracuje sprężarka to jest możliwe żeby nie chłodziła?
2. Czy jeżeli chcę podgrzać to sterownik powinien sprężarkę automatycznie rozłaczyć?

pozdrawiam

harryON


Nowe fakty:

Byłem w serwisie, wymienili czynnik, /było 0,61kg/. Na wolnych obrotach przy ustawieniu LO temp spadła w nawiewach do 7,1stopniaC. To ponoć nieźle. Jest jednak jedno ale:

1. Na wolnych obrotach jest bardzo duże ciśnienie w układzie / do 23BAR/ wskazówka mocno drży.
2. Mocno wibruje układ, wewnątrz słychac jakby buczenie po włączeniu sprężarki. Gdy pod maską dotknie się przewodów od klimy to czuć mocne wibracje. Mechanik mówi, że sama sprężarka nie drży i sprawia wrażenie jakby ładnie pracowała.
3. Przy obrotach powyżej 1.2kobr buczenie ustaje i ciśnienie się podobno utala normalnie.


Gdzie nabijałeś i za ile? W pozku oczywiście ;)
Pozdrawiam


Suchy Las, www.kaczor.poznan.pl

180PLN

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 20:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
harryON napisał(a):
Ja mam sterownik 4A0 820043 K. Czy 8LO 820043B będzie pasował?


nikt nie wie?

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 17:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
a mam sterownik 4A0 820043 K. Czy 8LO 820043 B lub 8D0 820 043 H będzie pasował?

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: