.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2025 06:47:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2006 12:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
mi na pelnym zbiorniku wyjdzie ok 1200...maxymalnie to lyknąl 7l,mysle że wiecej nieda rady.tez poniżej 5,5 niezszedem.wsumie to pali niedużo biorac pod uwage osiagi.niemowcie ze niejest dynamiczny...moj radzi sobie z benzynka do 1.8.-niezawsze ale jednak...

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2006 21:09:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Raz jeden, trasa Kraków -> Mazury i spowrotem spalił wg licznika 5.4, czyli w rzeczywistości deko mniej - jazda w 3 osoby + bagaż. Tego wyniku już nie pobiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 08:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
dobra...spalanie to dlamnie niejest takie istotne.popiszmy o osiagach...
mierzyles cos kiedys? cisnienie albo niewiem cokolwiek?

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 11:04:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
??

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 11:29:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Ciśnienia nie, ale mierzyłem się kiedyś z Mauzerem, jak miał taki sam wózek. Raz go ograłem, on mnie 3 razy. Ja kilka miesięcy później robiłem uszczelkę oraz głowicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2006 12:05:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 11:50:53
Posty: 32
Lokalizacja: KRASNYSTAW
ja niemaiłem jeszcze okazji pomocować sie z takim samym autkiem;((

_________________
TD RulezZz!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 17:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2004 19:09:57
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Temat nieco odgrzewam, ale...
Moja niunia (B3 1,6TDi) jest z 91 roku. Kupiłem ją z przebiegiem 200 000 sprowadzoną z Niemiec.
Jak na pięć lat eksploatacji i zrobione 150tys. po polsce i europie jest super. Z poważnych spraw to spotkała mnie wym. łożyska igiełkowego i pompy wtryskowej. Oprócz tego remont zawiechy, ale to raczej wina naszych dróg. Poza tym tylko sprawy eksploatacyjne.
Z moich dość długich doświadczeń wynika:
Na płaskim na liczniku 185km/h.
Z górki na autostradzie, słowenia, licznik 207km/h ( mam świadków - ale gdyby mi ktoś to opowiedział, to bym nie uwierzył )
Zużycie paliwa:
-Max. 8,4l/100km - Najgorsze warunki: miasto, odcinki max 6km, zima, nieosłonięta chłodnica;
-Średnie miasto/trasa 50/50% 6,3l/100km;
-Średnie trasa Warszawa -> Wyspa Vir koło Zadaru czas przejazdu 18,5h. 5,5l/100km, prędkość na Autostradach 110-150km/h.
-Najniższe zanotowane, bardzo spokojna jazda ok. 90km/h 4,8l/100km.
Przyspieszenie po zakupie: 0-100 13,8s mierzone kilka razy.
Ważne: przy zakupie miałem nową pompę wtryskową z papierową naklejką VW/Audi.
W tej chwili jest parę rzeczy do roboty min dziurawy intercooler przez co rozpędza mi się do 100 w 16,5 sekundy.
Co do tuningu polecam
http://vwgolf.pl/forum/
Tam jest kilku maniaków tego silnika i naprawdę mają fajne patenty.

By the way: Ktoś ma patent na domowe uszczelnienie IC?

Pozdrawiam maniaków.

_________________
80 B3 '91 SB 1.6TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 20:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
intercoller można spróbować spawać aluminiowe elementy tigiem z odpowiednim grotem

a tak ogólnie mówiąć grzebanie u siebie w silniku (mając odpowiednie podejście) to naprawde bardzo fajna sprawa jest :D ....niezależnie od pojemnosci,mocy,rodzaju silnika,czy to będzie tunning czy kosmetyka

obejrzyjcie sobie to: http://videos.streetfire.net/video/B979 ... 8ACCB8.htm
gdzieś miałem linka jak gościu pokazuje co pod maską 1.6GTD przerobiony :peace:

ja też zaczynam sobie grzebać ,jak by ktoś chciał se obaczyć moje doświadczenia :P : http://tkaudi.org/forum/viewtopic.php?t=2319

Pozdro wszystkim tym którzy potrafią docenić wkład pracy ,czasu ,pomysłu :peace:

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 21:38:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1.6Td mają fajne pompy wtryskowe a w dokładnie to tłoczki stożkowe, gdyby zamontować taki tłoczek to 1.9TD to będzie ok. 98-100PS zakładając że wszystko inne jest sprawne i wydajne :P

Sry za OT, ale może się komuś przyda ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 23:22:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Doktorze, lepiej zrób HOW-TO jak z tego ciągnika zrobić coś, co jeździ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 00:50:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Czytałem o zwiększaniu ciśnienia doładowania (wraz z modyfikacją ustawienia WG) + zwiększenie dawki paliwa.
Czytałem o wymianie IC na większy, ale to da chyba tylko większą odporność na wysokie temperatury powietrza.
Czytałem, że można wymienić głowicę na tą od 1.9TD, ale do tego pasowałoby mieć już mocniejsze turbo.
Czytałem też, że można nieco podkręcić odcięcie paliwa na pompie, ale nie wiem jak to zrobić.
No i nie wiem jak zwiększyć ciśnienie doładowania, mam turbinę Garrett.

Bawiłeś się w to doktorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 21:21:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
najlepiej by było wstawić porządną turbinę , odpowiednio dawkowac wtrysk paliwa,kąt wyprzedzenia zapłonu.Wtedy i intercollerek większy,może cosik zmian konstrukcji silnika aby wytrzymywał.Dolot ,wydech też zrobić odpowiedni.
....wtedy by szło ,no tak ale kasy to by poszło tyle że swapik by był konkretny :P to już trzeba być zakochanym w tym silniku żeby tyle poświęcić :): a z drugiej strony jaka jazda by była i beka :peace:

bez DUŻEGO ciśnienia doładowania niema dużych przyrostów mocy w tym silniku,dawki za dużo na seryjnej turbinie niema sensu zwiększać bo tylko będzie kopcił jak lokomotywa..zaś troszeczke owszem,idzie odczuć.

Pomyślcie jak by fajnie było się pościgać między sobą :diabel: było by można zobaczyc ile takie najprostsze modyfikacje dawaja...ciuto pewno lepiej niz seria ;-)

Dotego kosmetyka takiego silniczka tzn nieco chromu,nierdzewki polerowanej ,pomysła dobrego...i myślę że naprawde by było czym się pochwalić :D

Zastanawiam się czy warto regulować zawory upustowe w seryjnej turbinie starego typu diezla ,patrzałem u mnie że on się otwiera dopiero jak silnik wkręci się na naprawde wysokie obroty.Ciekawy jestem czy od czegoś by nieszło lepszej turbiny wstawić i przy ilu barach seryjne tłoki zaczną się nadtapiać w moim 2.0TD, normalnie za ta informacje to browar by się polał.

Jeszcze jedno dla posiadaczy 1.6TD czytałem kiedyś artykuł że gościu miał wstawione turbo od 1.9

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 16:55:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
sadki napisał(a):
Czytałem o zwiększaniu ciśnienia doładowania (wraz z modyfikacją ustawienia WG) + zwiększenie dawki paliwa.
Czytałem o wymianie IC na większy, ale to da chyba tylko większą odporność na wysokie temperatury powietrza.
Czytałem, że można wymienić głowicę na tą od 1.9TD, ale do tego pasowałoby mieć już mocniejsze turbo.
Czytałem też, że można nieco podkręcić odcięcie paliwa na pompie, ale nie wiem jak to zrobić.
No i nie wiem jak zwiększyć ciśnienie doładowania, mam turbinę Garrett.

Bawiłeś się w to doktorze?


1. koleś w tym golfie podciągnął doładowanie do 1,7bara, ale musi mieć wyjątkowo zdrową turbinke, podciągnięcie do 1,2 -1,3 i oczywiście nie pałowanie motoru przez 24h na dobe w zupełności wystarczy żeby połknąć basketa :P
2. nasz IC powienien w zupełności wystarczyć na krótkie pałowanie, no chyba że chcesz startować w La Mans :D
3. głowica od 1.9td jest podobno bardziej wytrzymała od naszych, ale dopóki nasze żyją nie ma sensu moim zdaniem wymieniać
4. modyfikacje grzybka :D pompy w celu puszczania większej dawki przy większym doładowaniu turbiny KLIK
5. najpierw wkręć albo zaślep zawór BlowOff na kolektorze ponieważ mimo ustawień WG na turbinie nadmiar powietrza będzie upuszczał
Obrazek
Najlepiej zamontuj sobie wskaźnik doładowania, strawdź luzy na kierownicy turbiny, jeśli są znaczne lepiej nie podnoś sobie ciśnienia bo turbina pożegna się z tym światem.

ps. ja w weekend montuje wskaźnik i podkręcam swojego traktora :D
ps2. jeśli z naszych silników da sie wykrzesać takie osiągi to chyba nie za szybko się z nim pożegnam :D
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 17:10:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
W takim razie czekamy na "[HOW-TO] zwiększanie cisnienia doładowania" :diabel: :diabel: :diabel:
Ja swojej nie ruszam, bo luz osiowy jest chyba za duży, no i trochę oleju z niej cieknie (na szczęście na zewnątrz, nie wewnątrz).

A tak z innej beczki, planuję w wakacje zrobić jakieś 3000km, jest jakaś duża różnica w spalaniu między 110km/h a np 150km/h?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 17:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
mac79 opisz jeśli możesz jak Ci poszło z tym zwiększaniem ciśnienia doładowania :P

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 17:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
sadki napisał(a):
W takim razie czekamy na "[HOW-TO] zwiększanie cisnienia doładowania" :diabel: :diabel: :diabel:
Ja swojej nie ruszam, bo luz osiowy jest chyba za duży, no i trochę oleju z niej cieknie (na szczęście na zewnątrz, nie wewnątrz).

A tak z innej beczki, planuję w wakacje zrobić jakieś 3000km, jest jakaś duża różnica w spalaniu między 110km/h a np 150km/h?


hahahaha
widze że będe pierwszym kamikaze :)
Doświadczalnie takiego spalania nie sprawdzałem ale sądze że ok. 1 litra może ciut więcej, niestety u mnie powyżej 130km/h jest strasznie głośno nie pozwala na komfortowe podróżowanie

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 18:42:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Nie tylko u Ciebie, ja też przy tej prędkości muszę lekko podgłośnić radio :)
Pierwszym testerem to nie będziesz, na forum golfa chłopaki już ten temat przerabiali.
Jakbym miał nową turbinę, na pewno dałbym jej większy wycisk :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 08:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Frodo napisał(a):
.... Jezeli chesz sprawdzic cisnienie doladowania to powiem,ze minimalne sprawnej turbinki (seryjnie montowana Garett T3) to 0,64 barow a maksymalne 0,76 .....

Skąd Frodo wytrzasnełeś te dane :?:
Nie moge znaleźć oznaczenia swojej turbiny ale z tego co wyczytałem Garretty T3 nie miały zewnętrznego WG tylko wbudowany. Ja znalazłem że do RA/SB były montowane Garrett TB021 (to chyba T2) albo KKK K14-6 więc prawdopodobnie mam T2.
Gdzie można znaleźć info na temat ciśnienia tych turbin :?:

Po wpięciu wskaźnika doładowania między turbo a pompe pokazuje ciśnienie max. 0,4-0,5 bara. Zdaje mi się że troche mało. Jak wpiąłem się w wężyk idący do WG ciśnienie pokazuje 1 bar.
Zastanawia mnie czy ten 1 bar to kres możliwości mojego Garretta..........

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 09:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Przyjmując 0,7bara jako fabrycznie ustawione ciśnienie to te moje 0,4 jest troche za małe.
Wkręciłem na maxa zawór na kolektorze, niestety nic się nie zmieniło, czyli trzyma WG. W celu sprawdzenia, ściągnełem wężyk z WG, wskaźnik zapierd..... do 1bara, nie mogłem sprawdzić przyspieszenia bo brakuje miejsca w mieście :)
Odczucia naprawde zajebiste :D
Więc nie trzeba podnosić ciśnienia ponad 1bar, szkoda turbiny a poza tym 1 bar w zupełności wystarcza.

Musze więc pokręcić WG, niestety mój WG jest jakoś dziwnie zabezpieczony jakąś śrubą, jak ktoś może niech pyknie fotke waszych WG, może ktoś już tym kręcił to prosze o porady.

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 17:02:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
jak chcecie poczuć co nasze auta potrafią wkręćcie zawór na kolektorze i zdejmijcie na chwile wężyk gumowy przy WG, coś niesamowitego :diabel: prawdziwa jazda zaczyna się dopiero powyżej 0,4bara, i co dziwne do 0,9 bar w ogóle nie kopci czyli wszystko w normie :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: