Temat nieco odgrzewam, ale...
Moja niunia (B3 1,6TDi) jest z 91 roku. Kupiłem ją z przebiegiem 200 000 sprowadzoną z Niemiec.
Jak na pięć lat eksploatacji i zrobione 150tys. po polsce i europie jest super. Z poważnych spraw to spotkała mnie wym. łożyska igiełkowego i pompy wtryskowej. Oprócz tego remont zawiechy, ale to raczej wina naszych dróg. Poza tym tylko sprawy eksploatacyjne.
Z moich dość długich doświadczeń wynika:
Na płaskim na liczniku 185km/h.
Z górki na autostradzie, słowenia, licznik 207km/h ( mam świadków - ale gdyby mi ktoś to opowiedział, to bym nie uwierzył )
Zużycie paliwa:
-Max. 8,4l/100km - Najgorsze warunki: miasto, odcinki max 6km, zima, nieosłonięta chłodnica;
-Średnie miasto/trasa 50/50% 6,3l/100km;
-Średnie trasa Warszawa

Wyspa Vir koło Zadaru czas przejazdu 18,5h. 5,5l/100km, prędkość na Autostradach 110-150km/h.
-Najniższe zanotowane, bardzo spokojna jazda ok. 90km/h 4,8l/100km.
Przyspieszenie po zakupie: 0-100 13,8s mierzone kilka razy.
Ważne: przy zakupie miałem nową pompę wtryskową z papierową naklejką VW/Audi.
W tej chwili jest parę rzeczy do roboty min dziurawy intercooler przez co rozpędza mi się do 100 w 16,5 sekundy.
Co do tuningu polecam
http://vwgolf.pl/forum/
Tam jest kilku maniaków tego silnika i naprawdę mają fajne patenty.
By the way: Ktoś ma patent na domowe uszczelnienie IC?
Pozdrawiam maniaków.