.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 17:59:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 20:37:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nie rozumiem o co chodzi w Twoim pytaniu :(

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 21:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2006 09:43:25
Posty: 20
Lokalizacja: łdz
zasugerowano mi iz moze sobie darowac gaz /spadek mocy/ albo mieć bdobrego gazownika;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 21:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
czy w łodzi są jakieś spotkania włascicieli audi?


szukaj: Strona Główna > Spoty i Zloty > Spoty AKP parafii ziemii łódzkiej -Tesco Bałuty pon. 19:00

Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 21:45:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
zasugerowano mi iz moze sobie darowac gaz /spadek mocy/ albo mieć bdobrego gazownika;-)

Najpierw kup samochod - w wyborze kieruj sie stanem technicznym a czy bedzie sens montowac w nim LPG i gdzie, pomyslimy wspolnie pozniej

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 21:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No, dokładnie, a moje zdanie już znasz :).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 22:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2006 09:43:25
Posty: 20
Lokalizacja: łdz
dzieki za wskazówki!pozdrawiam i myslę ze wkrótce bedę mógł coś więcej wpisać w profilu;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 15:14:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
WITAM!
Jeżdzę ADĄ czyli 1.6 na gazie. Gaz mam II generacji instalacja najprostsza jaka może być - bez emulatorów wtrysków.
Uważam, że do gazu ten silnik jest bardzo dobry wymieniałem tylko świece jeżdzę na starych kablach wprawdzie BERU ale ile mają lat to nie wiem nie ruszałem też palca i kopółki. Podstawowym mankamentem jest mikser, który w sposób zdecydowany wpływa na obniżenie mocy.
Samochód który próbowałeś nie ma klimy, a ją czuć jak włącysz (też zabiera parę koni).
Jeżeli podoba ci się samochód to bież jak czytałem to nie musisz "zwijać" kołami asfaltu a do normalnej jazdy w zupełności wystarczy żeby w miarę dobrze przyspieszał to wystarczy trzymać go powyżej 3 tys. obrotów.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 16:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
Jarmi
PostWysłany: 30.Lip.2006 14:14:00 Temat postu:
WITAM!
Jeżdzę ADĄ czyli 1.6 na gazie. Gaz mam II generacji instalacja najprostsza jaka może być - bez emulatorów wtrysków.


Jarmi co to za II generacja? podaj proszę typ sterownika, bo ciekaw jestem kto robi II gen. bez emulacji wtrysków :P .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 20:28:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2006 09:43:25
Posty: 20
Lokalizacja: łdz
kupilem :diabel:

_________________
Audi 80 B4 AVANT 1.6 100KM 74 kW 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 21:05:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
Danek napisał(a):
Cytuj:
Jarmi
PostWysłany: 30.Lip.2006 14:14:00 Temat postu:
WITAM!
Jeżdzę ADĄ czyli 1.6 na gazie. Gaz mam II generacji instalacja najprostsza jaka może być - bez emulatorów wtrysków.


Jarmi co to za II generacja? podaj proszę typ sterownika, bo ciekaw jestem kto robi II gen. bez emulacji wtrysków :P .


Robili mi koło Wrocławia, na sterowniku LECHO "mini lambda", parownik TOMASETTO. Na moje pytanie czemu nie mam emulatora wtrysków powiedzieli, że w tym silniku nie ma potrzeby jego stosowania.
Samochód chodzi już 2 rok bez problemów od gazu.
Jakiś feler mam bo od czasu do czasu w okolicach 3 tys obr silnik poszarpuje, ale jak przekonałem się, że na benzynie robi tak samo więc nie jest to wina gazu i nie staram się nic "majgrać"

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 08:15:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
To ciekawe czym masz "odcinane" wtryski benzyny? Masz jakiś przekaźnik? Emulator, oprócz udawania pracy wtrysków ma za zadanie je wyłączać i to z małym opóźnieniem, żeby nie było szrpnięcia przy przechodzeniu na LPG.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 20:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
Danek napisał(a):
To ciekawe czym masz "odcinane" wtryski benzyny? Masz jakiś przekaźnik? Emulator, oprócz udawania pracy wtrysków ma za zadanie je wyłączać i to z małym opóźnieniem, żeby nie było szrpnięcia przy przechodzeniu na LPG.

Dobrze podejrzewasz, mam przekaźnik i on odcina pompę dlatego musiałem się nauczyć, że przy 2 tys. zmieniam bieg wówczas nie mam szarpnięcia.
Wyczytałem gdzieś, że odcinanie pompy nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem ponieważ obieg benzyny "chłodzi" wtryski, bez tego chłodzenia ponoć szybciej się wypalają.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 07:38:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Dodam więcej, ponieważ masz odciętą pompę to wtryski pracują całkowicie na sucho. W wyniku tego bardzo szybko mogą ulec zatarciu :( .
A tak na marginesie to straszne "druciarstwo" :( dla zaoszczędzenia 100 zł.
Czy czasem na benie nie masz problemów z odpalaniem zimnego silnika i jeździe? Bo coś podejrzewam, że takowe są, tyle, że od razu przełączasz na LPG i tego nie zauważasz.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 12:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Panowie! no nareszcie ktoś ma taką samą dziadowską instalację jak ja czyli Lecho miniLambda :) Danek u mnie owszem są problemy z benzyną już parę razy tu narzekałem. Odpala zawsze, tylko że jakoś niezbyt elegancko. A to za szybko się wyrwie i z takim jakby szarpnięciem, samozapołonem się uruchamia (to najczęściej), a to kiedy indziej tak jakby go zalewało czyli sekundę dłużej go kręcę i jeszcze z trudem podnosi się do normalnych obrotów czyli ok 1000. I ogólnie w czasie jazdy poszarpuje (na benzynie bo na gazie OK). Ot takie historie. Chyba zmienię na Bingo tylko że na razie inne problemy techniczne mnie zatrzymały w pół drogi.
A co do silnika 1,6 to bez gazu na pewno jest spoko.

Marcin1971 -zakładasz instalację? Dowiedz się na forum gdzie można to zrobić dobrze i bez partaczenia. A może nie musisz zakładać LPG? tak byłoby najfajniej.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 12:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
Masz rację Danek, że instalka prosta jak drut, jeżeli chodzi o odpalanie to pali na dotyk i obojętnie czy zimny czy ciepły, na benzynie jeżdzi bez problemu nigdy nie jest tak, że od razu przełączam na gaz jak jest chłodniej to zawsze przejeżdzam koło 1-2 km i dopiero przełączam na gaz.
A z tym zużywaniem - wypalaniem wtryskiwaczy to też nie wiem co myśleć ponieważ głosy o ich wypalaniu pojawiły się w momencie pojawienia się między innymi na allegro układów - przekaźników odłączających pompę, a nawet na na naszym forum czytałem, że ludzie sami montują wyłączniki pompy.
Moje wątpliwości pojawiły się również z tego powodu, że gdzieś przeczytałem iż jak jeżdzi się na gazie to w baku musi być minimum 50% benzyny, która chłodzi wtryski i pompę.
Moim zdaniem jest to o tyle "kit" że jak jeździsz bez gazu na samej benzynie to nie możesz mieć w baku mniej niż 50% bo wtryski się zużyją i pompa się zatrze?
A co z tymi co tankują benzyny 10-20l i nigdy nie mają w baku 50%?
Na koniec wracając do emulatora sam się zastanawiałem czy to dobrze czy źle że go nie mam.
Po tym co piszesz to muszę sprawdzić czy na gazie nie mam też odłączonych wtryskiwaczy (może zasugerujesz jak sprawdzić) jeżeli są to nie będę wstawiał emulatora jeżeli nie to może wstawię.
Generalnie nie jestem fanem "wodotrysków" w samochodzie ale jeżeli coś ma ograniczyć możliwość uszkodzenia to czemu nie zamontować - jednym słowem dałeś mi do myślenia.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 12:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jarmi.
Nie no 50% to przegięcie :) Wystarczy rezerwa. Pod warunkiem, że paliwo jest często uzupełniane, bo jak jest go mało to szybko odparowuje i traci właściwości. Poza tym im mniej paliwa tym łatwiej w zbiorniku skrapla się woda. Chodzi o to, żeby pompa cały czas miała co zassać i następował obieg paliwa, bo jest smarowana tylko i wyłącznie paliwem.
Z tym wiąże się problem wtryskiwaczy, które jeśli pompa jest wyłączona w ogóle nie dostają paliwa i dużo łatwiej mogą (nie muszą) ulec zapieczeniu/zatarciu. Dlatego też dość ważne jest by w autach na wielopunkcie dać silniczkowi trochę "popić", żeby wtryski mogły "rozruszać kości" i się przesmarowały. Natomiast brak wyłączenia wtrysków przy odłączonej pompie powoduje, że cały czas pracują na sucho, bez smarowania i chłodzenia przez co mogą dość szybko ulec zużyciu.
Co do sprawdzenia, to poszukaj jakiegoś przekaźnika, którego styki będą się "wcinały" do zasilania wtryskiwaczy. Jeśli nie zauważysz żadnych zmian w instalacji do wtrysków to znaczy, że gaziarz poszedł po najmniejszej linii oporu i odciął tylko pompę. Sprawdź jak masz ustawioną emulację lambdy na sterowniku (to te switche).
Ramon1.
To może być problem emulacji lambdy, dlatego zapytałem Jarmi'ego o to ustawienie. A może Ty w ogóle Masz "wywaloną" emulację i sonda daje sygnały ze spalania LPG? Podpinałeś VAG-a? Jeśli tak to co pokazał?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 15:55:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Danek
Nie bardzo rozumiem z tą sondą. Generalnie sprawdzał u mnie facet i chodzi ona wolno, powiedział że powinna pracować dożo szybciej czyli kilka razy na sekundę powinna przemiatać przez wartości wokoło 0,5 a u mnie owszem coś tam się zmienia powiedzmy 0,35-0,85V jeśli dobrze pamiętam ale bardzo niemrawo. W zasadzie nie wiem co to jest emulacja sondy :)
Do kompa żadnego nie podłączałem bo 80zł za odczytanie i skasowanie błędów wydało mi się trochę wygórowaną ceną (u tegoż majstra) a gdzie indziej nie miałem okazji albo czasu.

PS. czy to LECHO ma w ogóle jakąś emulację?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 18:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Ramon1, te zmiany podczas pracy na LPG są mocno uzależnione od szybkości działania silnika krokowego od LPG, a na benie od szybkości reakcji układu sterowania mieszanką.
Emulacja sondy w sterownikach LPG jest to oszukiwanie ECU benzynowego, żeby "myślał" że dalej pracuje na benie. Ponieważ skład spalin jest inny przy pracy na LPG niż na benzynie więc i sygnały sondy są różne. Żeby ECU nie zarejestrował tego jako błąd stosuje się emulator sondy lambda, który podstawia zamiast sygnału sondy swój sztucznie generowany sygnał. Niestety okazuje się, że źle ustawiona emulacja również może spowodować problemy podczas pracy na benie. Gdzieś na forum to już opisywałem, jak chcesz szczególów to zapraszam na priv, albo edaniel@wp.pl .
Tak Lecho jest wyposażone w emulator lambdy z możliwością zmiany ustawień, ale w niewielkim zakresie. Tu Masz instrukcje:
http://www.lecholpg.pl/pl/pliki/mini.pdf http://www.lecholpg.pl/pl/pliki/mini_przelaczniki.pdf z tym, że gdzieś czytałem, że w tym opisie jest jakiś błąd dotyczący złego opisu pozycji switchy, tzn. tam gdzie jest "on" to podobno jest pozycja "off". Niestety nie mogę tego zweryfikować :( .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 19:48:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lip.2006 09:43:25
Posty: 20
Lokalizacja: łdz
gdzie w łodzi można solidnie zagazować autko?w blokmanie na złotnnie zaproponowali mi instalke za 2000zł a gdzie indziej 1750 w kole wielopunkt...stety lub nie jazda po miescie uwidoczniła mi szybko ze 1,6 swoje spala i lpg raczej trzeba załozyć..

_________________
Audi 80 B4 AVANT 1.6 100KM 74 kW 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 20:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Gdzie w łodzi to niestety nie wiem. W każdym razie nie radzę oszczędzać, bo najczęściej tanio=kłopoty. 2000 zł to jeszcze znośnie. Zajrzyj tu http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=32872&c=0&f=38 może coś znajdziesz.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: