.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 00:12:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B2] Audi 80 Quattro 4 cylindry Typ 85 / różnice z 5 cyl.?
PostNapisane: 05.sie.2006 15:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
noszę się z zamiarem zakupienia NAJLŻEJSZEGO ze wszystkich quattro :)
tj. Audi 80 Q z motorem 4 cylindrowym Typ 85 i ... no właśnie
zastanawiam się jak będzie z częsciami do niego - bo do Audi 90/Coupe Typ 85 z 5-cioma cyl. jakiś wahlarz możliwości zakupu jest - tego trochę natłukli (z kilkadziesiąt tysięcy sztuk)
natomiast Audi 80 Q Typ 85 klepali tylko 2 lata ... 1984-86
i nie wiem np.:

1. jakie oznaczenia miały skrzynie w 80Q Typ 85 4 cylindry ?

2. amory, McPhersony, wahacze, skrzyna, półosie, itd - do 80-tki 4 cyl. pasują z 5 cyl. modeli 90/Coupe Typ 85 ?

3. jakie części wogóle pasują a jakie nie pasują - (porównując 4 i 5 cyl. Q Typ 85 ?

mam atak na taką 80Q bo jest najlżejszym quattro (od zawsze ogołacałem wszystkie auta do racingów) i zwykle nic w nich nie ma (chodzi o wypas) - co na śniegu powinno zaowocować zdecydowanie lepszym prowadzeniem - niż Audi Q z 5-cyl. motorami (motor między lampami ;-) , waga większa o dobre kilkadziesiąt kilo)
te 90 , 110 lub 112 PS-ów w 80 Q na śniegu to i tak nadwyżka mocy :peace: Audi 80 Q Typ 85 waży w końcu ok. 1050 kg w quattro :!:

w tamtym roku testowałem (wczółem się w stare dobre czasy w KJS-ach) Audi Coupe Quattro Typ 85 od kumpla z Siemianowic Śl. i muszę powiedzieć, że prowadzi się po śniegu pięknie - choć bez lewej nogi to w zakręty nie chce za bardzo skręcać (na ciasnych "kantach" pięknie się za to układał po ustawieniu go "wajchą" - na otwartych dyfrach oczywiście)
wogóle głowę urwało mi, jak on rusza z kopyta na śniegu :!: :!: :!:
(jakbym z asfaltu ruszał ... - wszystkie opony były nowe ...)

żal mi jedynie będzie tego, że nie będzie grał mi do ucha najpiękniejszy na świecie dzwięk motoru 5 cyl. ... :(

napiszcie coś na temat tych 3 pytań ...
(interesują mnie tylko 100% pewne informacje, linki z info. na temat 80Q Typ 85 również mile widziane)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 20:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
czy naprawdę nikt nic nie wie na temat tego 4-cyl. 80Q Typ 85 :?: :(
nikt z Was go nie użytkował :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 21:32:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie mialem takiego autka ale za 500-700 eur kupisz w super stanie beczke w szkoplandii albo QP quattro. Wejdz na www.mobile.de wybierz sobie autko za dobra cene , tam mozesz miec vw w dieselku za 200 eur gotowego do jazdy

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 23:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Jack napisał(a):
Nie mialem takiego autka ale za 500-700 eur kupisz w super stanie beczke w szkoplandii albo QP quattro.


700E z CQ? Jasne, takie bajki to nie tutaj :P :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 00:20:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Na pierwsze odpowiedź znajdziesz w ETCE - trzeba się trochę pobawić i poszukać...
Co do trzeciego wątpie, że uzyskasz odpowiedź - raczej nikt nie będzie wypisywał masy elementów :P Jeśli masz jakieś części i nie wiesz, czy się przydadzą, to zadaj konkretne pytanie, a uzyskasz odpowiedź ;-)

A tak nawiązując do innego Twojego wątku: 80 quattro 1.8 B2 mogę Ci załatwić za 3000PLN ale musiałbyś się na PN przejechać.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 10:51:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
mechitro napisał(a):
A tak nawiązując do innego Twojego wątku: 80 quattro 1.8 B2 mogę Ci załatwić za 3000PLN ale musiałbyś się na PN przejechać.


nie no desperatem to ja nie jestem
interesują mnie fury z okolic śląska ... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 12:29:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
jmm napisał(a):
Jack napisał(a):
Nie mialem takiego autka ale za 500-700 eur kupisz w super stanie beczke w szkoplandii albo QP quattro.


700E z CQ? Jasne, takie bajki to nie tutaj :P :peace:


DOKLADNIE jmm !! Poza tym kogo interesuje jakas beczka albo vw :/

ssmario uwazasz, ze 5 cyl nie da Ci tyle frajdy ? Bo w krk jest 4000 do kupienia za 3,5 kpln.
Chociaz jeszcze w zimie nie testowalem B2, to moje 2.2 jak bylo z okropnym gaziorem syfem na jedynce rwalo tyl na suchym w zakrecie po przekroczeniu 3500 rpm i bylo milutko. Jezdzilem tez tym szybko w zakretach i wydaje mi sie, ze jest dobrze wywazone - prowadzi sie naprawde niezle.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 17:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
zuru napisał(a):
ssmario uwazasz, ze 5 cyl nie da Ci tyle frajdy ?


powiem tak:
1. ujeżdzałem Coupe Q Typ 85 - R5- KV- do tej pory najbardziej zaj...ste Q jakim jeżdziłem (najlżejsze - i na śniegu było to czuć; fura "latała" a nie jeżdziła
no i jest bez nieszczęśłiwego torsena ...
w sumie logika nakazuje kupić te Q Typ 85 R5 bo klamotów krąży jeszcze w miarę dużo do nich - albo całą furę można łyknąć na części :D

2. jeżdziłem zimą V8 3.6 89' w automacie (w moim odczuciu to lipa - te bodajże 1700 kilo kwalifikuje fure w zimie wyłącznie do lansów ;-) )
p.s.
tylko niech nikt nie pisze, że tą furą można w zimie "latać" bo to bzdura (a jeśli ktoś bedzie się upierał ... to chętnie przyjadę to zobaczyć na jakiegoś spota ;) ech, te kochane automaty ...

3. ujeżdżałem na szutrze S4 2.2T 92' - dużo lepiej (bo bez automata) , jednak ogólnie j.w. , niby kręci się ale ...(za ciężki, za długi ... rozstaw osi ... jaki i sama fura :/ ) i za drogi w utrzymaniu ...

4. NIE jeżdziłem Q które waży 1050 kg ... i dlatego męczy mnie 80Q Typ 85 jest lekki i powinien żwawo zmieniać kierunek jazdy i "latać" bokami na śniegu :peace:
motor jest sporo lżejszy i leży zdecydowanie bliżej osi ...
mocy wydaje się, że nie za wiele - (ale na śnieg to aż za dużo ...)
tylko 4 nowe wintery i jazzzzzzzzzzda ...
wada:
nietypowych klamotów mechanicznych może być nie za wiele :(


WRACAM zatem do tych 3 pytań:
ktoś coś wie jeszcze ?
różnica teili mechanicznych R4Q / R5Q :?:
(które są zamienne a które nie :?: )


zuru:
odnośnie tego Audi 4000 to napisz coś więcej na PRIV-a, z góry dzięki






Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2006 18:39:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No tak, w zupelnosci rozumiem Twoje podejscie do tematu - mam podobne odczucia, dlatego kupilem sobie B2 q :P
Jak dla mnie to juz B4 q z duzym motorem (2.8, 2.2t) jest zbyt ciezkie na snieg, ale to juz jakos da sie opanowac - szczegolnie w nadwoziu coupe, ktore moim skromym zdaniem jest duzo lepiej wywazone niz sedanisko.

Zaloze sie, ze ujezdzales auto niejakiego machometa...jesli tak...on ma je "troche" odelzone :)

Torsen wcale nie jest nieszczesliwy !! Trzeba tylko opanowac sztuke lamania auta z torsenem i oswoic sie z wiekszymi predkosciami przy ktorych zaczyna latac, co nie jest latwe.

Dobra sorry za OT, koniec juz.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 01:17:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Dobra, dobra, ale który to niby konkretnie model B2Q miał 1050kg ?

Wersje z silnikami 1.8 NE i JN (oba 90KM) ważyły 1090kg, 0-100km/h w 12s.

Wersja z silnikiem 1.8 PV (112KM) ważyła 1120kg, 0-100km/h w 9,9s.

Oprócz tego dwie wersje z silnikami 5 garowymi 2.0 JS (115KM) i 2.2 KK (136KM), ważyły po 1190kg, 0-100km/h pierwszy w 10,3s a drugi w 9,1s.

Innych B2 80 Quattro typ 85 (produkowane 1984-1986) nie kojarzę...

No i tak idąc twoim tokiem rozumowania, to jedynym sensownym modelem byłaby opcja 1.8PV, silnik 4-garowy, sensowna moc i przypieszenie, a waga w miarę niska... Tylko to nie jest 1050kg, ale 1120kg. Wersje 90KM mimo niskiej wagi to muły, więc albo R4 PV, albo R5 JS lub KK. Osobiście innego bym nie kupił.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 07:41:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Sprinter napisał(a):

Innych B2 80 Quattro typ 85 (produkowane 1984-1986) nie kojarzę...


były jeszcze 2.2 121KM ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 10:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
Sprinter napisał(a):
... który to niby konkretnie model B2Q miał 1050kg ?
1.8 NE i JN (oba 90KM) ważyły 1090kg,
1.8 PV (112KM) ważyła 1120kg,
... jedynym sensownym modelem byłaby opcja 1.8PV, silnik 4-garowy,
sensowna moc i przypieszenie, a waga w miarę niska... więc albo R4 PV, albo R5 JS lub KK


mam materiały z neta na których NE waży 1090 kg i 1020 kg
wybrałem zatem |"coś pomiędzy" pisząc że mają ok. 1050 kg
POZATYM i tak z każdego auta do racingów ściągam ZAWSZE z 70 kilo :P
więc R4 Q powinien ważyć niewiele ponad 1000 kg ...

kłopot w tym, że PV trafia się niezwykle żadko :/
w PV jest także duże prawdopodobieństwo na trafienie na wspomaganie kierownicy - które MUSI być w Q z oczywistych względów ...

zgadzam się z tobą w pełni ... :peace:

p.s.
JS i KK występowały wyłącznie do 84 ' i miały bardzo kiepską blachę (dlatego ODPADAJĄ !!!!! )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 12:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Co to znaczy że musi być wspomaganie w quattro z oczywistych względów? Ścigasz się na czas w parkowaniu autem? Mam 80 b2 quattro z silnikiem JS i seryjnie nie ma w nim wspomagania...mało tego. Wstawiam do niego silnik 2,2t 10V i wspomagania nadal w nim nie będzie... Wyjaśnij mi Twój dość ciekawy pogląd.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 12:34:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Tu masz prospekt do wersji NE:

klik klik

Podają wagę 1090kg, ale mniejsza z tym.

Na PV da się trafić, nawet teraz ktoś sprzedaje takie w niemcowni:

kli klik

Jest też JS do sprzedania:

klik klik

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 13:43:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
ssmario5 napisał(a):
...
p.s.
JS i KK występowały wyłącznie do 84 ' i miały bardzo kiepską blachę (dlatego ODPADAJĄ !!!!! )

Blacha zależy także od tego, czy było garażowane... moje np. jest zdrowiutkie jak ryba :D

Kefir myślę, że z opłatami ten JS wyniósłby sporo więcej niż moje dwudrzwiowe ;-)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 14:35:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
mechitro napisał(a):
Kefir myślę, że z opłatami ten JS wyniósłby sporo więcej niż moje dwudrzwiowe ;-)


Z tą różnicą, że twój wymaga całkowitego malowania na dzień dobry, wymiany zderzaków i pewnie jeszcze wielu innych rzeczy (maska jest podejrzana), wywalenia LPG, wywalenia wydechu, a do tego silnik to trup. Nie wiem jak w środku, bo nie podesłałeś fotek.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 16:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Sprinter nie chce się wdawać w takie dyskusje, bo wydają mi się bez sensu ale skoro dla Ciebie problemem są zderzaki i nakładka na wydech...
no dobra wiadro nałożone na wydech :D
to powodzenia w poszukiwaniach :):

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 16:30:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Źle to rozumiesz. Ja wszystko traktuję w kategorii kosztów i nawet byle duperela może stanowić potem jakiś problem. Więc jeśli oceniać ile trzeba włożyć w auto żeby doprowadzić je do serii i przyjemnego dla oka wyglądu, to wybacz, ale popatrzę nawet na gównianej jakości oponę, czy brak jakiegoś plasticzku.

Jedni kupują budę i zawieszenie do wyścigów czy szaleństwa, zmieniają silniki, itd., inni chcą z takiego auta zrobić coś (a choćby żeby sobie na zloty pojeździć prawie ideałem).

Bez obrazy, ale poza tym, że wersji 2D było mało, to twoje b2q jest padliną i nawet żeby zaczęło jeździć wymaga zmiany silnika.

W poszukiwaniach ? Ja nie szukam, pojawia się tu i ówdzie oferta, to ją rozważam (jak i twoją nadal ;-) ). Zdecyduję się na coś, czy trafi się coś do kupienia, to kupię, ale nie za wszelką cenę i 10 razy przemyślę oraz przeliczę koszt całej zabawy. Ciekawe czy dałeś za nią tyle ile chcesz :P

Sorki za OT :peace:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 16:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2006 20:33:20
Posty: 74
Lokalizacja: Płock
na temat 80 Q mogę powiedzieć tyle, ile wiem. Mianowicie: jest ich niewiele, trudno dostać części, i dowiedz się, ile kosztują elementy tylnego zawieszenia (bo to Q) i przekalkuluj, czy naprawdę Ci się opłaca ten biznes :peace:

_________________
A - agresywny
U - uprzywilejowany
D - dezaprobacyjny
I - ... i nie wiem, co jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2006 16:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
a moje quattro waży 1170 to chyba też nie tak duzo a jednak to b3 a nie b2 i wydawać by sie mogło że jest o wiele cięższe.

_________________
w126 560SEC
r129 600SL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron