.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2025 21:07:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 12:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jarekle napisał(a):
bak czasu spowodował, że dopiero sprawdziłem jedną (jak miałem nadzieję - właściwą) z diagnoz zaproponowanych przez 'meszruma'
fakt, ścianki kolektora dolotowego były pokryte sadzą, a nawet jakąś mokrą sadzą
jak na moje oko w najbardziej zapchanym miejscu średnica przelotu była zmniejszona o jakieś 5-8% no może 10%
wyczyściłem tą maź na ile tylko pozwalał mi na to dostęp, a jest on utrudniony najbardziej w samej głowicy, ponieważ przelot przed zaworami strasznie się zwęża i lekko zakręca więc nie ma dobrego dojścia
myślę, że tam jest najwrażliwsze miejsce na takie zapchania
tak czy siak niestety rezultat jest nie zadawalający, czyli nie ma różnicy odczuwalnej w jeździe i auto nadal zbiera się dopiero od ~2200rpm, mam zamiar zrobić dziś logi bloków i wówczas będę wiedział na 100% jaki jest efekt owej operacji
pozostaje jeszcze katalizator, nie wiem czy można stwierdzić jakoś organoleptycznie czy jest zapchany
może macie jakieś wskazówki, a może można go wyczyścić – słyszałem o takich praktykach, ktoś mi mówił że płukał katalizator „karszerem” co o tym myślicie, ma to sens?


nie, kerszer zostaw do innych czynnosci... :):
katalizator sprawdzamy w ten sposob, ze odpinamy wydech przed katem... i robimy tescik. VAG prawde Ci powie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 12:34:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
przepraszam za głupie pytanie, ale czy mogę odpiąć katalizator z resztą rury wydechowej i dokonać jazdy z VAGiem?
zaraz za turbinką jest kolano skierowane skośnie w dół i do tyłu, czy to wystarczy i nic się nie przysmaży, czy może trzeba dorobić sobie jakąś prowizorkę?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 13:26:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pytanie nie jest glupie,
nigdy tego nie robilem, ale z ETOS'a wynika, ze masz racje...

teoria tego testu jest wlasnie taka: odpinasz rure z katalizatorem, podpinasz VAG'a i w droge. jako, ze nie ma kata, ktory moze ograniczac gazy, to wiesz juz [po logowaniu], w jakim stanie jest kat.

Obrazek

[co do usmazenia, to zasiegnij telefonicznie wiedzy tutaj: http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.htm ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 14:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moje zdanie 004 sterownik korekcji wtrysku nie wyrabia prawie i to jest do poprawienia. 003 przeplywomierz tez juz nie jest najmlodszy widac po reakcji . 011 turbina nie pompuje zle i albo katalizator dlawi albo przeplywomierz podaje podaje zanizone informacje bo dawka paliwa podczas jazdy tez nie jest wysoka ale trzyma sie w normie. Dobrze jest zrobic pomiar na hamowni wtedy dojdziesz co jest faktycznie lub g-tech z allegro :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 21:06:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
a więc odkręciłem rurę z katalizatorem, podpiąłem lapka i w drogę :diabel:
nawet się zdziwiłem, wcale nie było tak głośno jak sobie wyobrażałem

:( niestety rezultat próby niezadowalający, logi z bloków bez zmian, przynajmniej w najważniejszych parametrach, no i wrażenia z jazdy te same - czyli nie ciągnie od ~1500rpm tylko ~2200rpm jak dotychczas
próba bespieczna, nic się nie topi, nie smaży, jedynie w bespośredniej bliskości wylotu z kolanka jest trochę sadzy na elementach silnika :):

ogólnie nie wiem co mam robić, jedyne co mi przychodzi do głowy, to porzyczyć od kumpla przepływkę (ma passata z 2002 roku z silnikiem AKN) - myślicie że to ma sens??

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 21:58:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jarekle napisał(a):
ogólnie nie wiem co mam robić, jedyne co mi przychodzi do głowy, to porzyczyć od kumpla przepływkę (ma passata z 2002 roku z silnikiem AKN) - myślicie że to ma sens??


ma sens, jak najbardziej. tylko w passatach '02 byly juz chyba lmm Hitachi (metalowe puszki), a nie Bosch...

wg mnie zostaje jeszcze (a moze przede wszystkim) podcisnienie do sprawdzenia. usterka w zasadzie nietrudna, lecz wymagajaca wiedzy do zdiagnozowania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 17:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
[moj najnowszy pomysl:]

razem z lmm podmien N75.

...i koniecznie napisz, czy jest roznica.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 21:37:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
kurcze, nie mogę się ustawić z kolesiem, będę próbował :)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 23:04:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Myślę że warto też sprawdzić okolice gruszki w turbinie. Konkretnie czy jest zupełnie szczelna, czy sztanga nie stawia oporów przy wciąganiu i czy ktoś nie kręcił na niej śrubą.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 16:10:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Jozef napisał(a):
Myślę że warto też sprawdzić okolice gruszki w turbinie. Konkretnie czy jest zupełnie szczelna, czy sztanga nie stawia oporów przy wciąganiu i czy ktoś nie kręcił na niej śrubą.


wnoszę z tego co mówisz, że owa sztanga powinna płynnie, bez żadnych oporów podnosić się, a śruba jest po dokręceniu pomalowana i jeśli nie pasuje farba to ktoś grzebał
a jak sprawdzić szczelność?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 20:31:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
jarekle napisał(a):
Jozef napisał(a):
Myślę że warto też sprawdzić okolice gruszki w turbinie. Konkretnie czy jest zupełnie szczelna, czy sztanga nie stawia oporów przy wciąganiu i czy ktoś nie kręcił na niej śrubą.


wnoszę z tego co mówisz, że owa sztanga powinna płynnie, bez żadnych oporów podnosić się, a śruba jest po dokręceniu pomalowana i jeśli nie pasuje farba to ktoś grzebał
a jak sprawdzić szczelność?


Z oporami i farbą jest dokłądnie tak jak piszesz. Przy czym nawet minimalne problemy w górnym zakresie ruchu mogą skutkować lagiem. Co do szczelności gruszki - ot choćby podepnij jakiś wężyk zamiast tego od N75, wyciągnij powietrze, wężyk zagnieć i po jakimś czasie zobacz czy sztanga opadła :peace: Ew. możesz zrobić test podzespołów wykonawczych dla grupy 011 - sterownik będzie cyklicznie podnosił i opuszczał sztangę (z tym że nie wiem, o ile powinno to zmieniać ciśnienie w tym silniku) Przy okazji będzie widać jak sztanga chodzi.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 14:13:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
długo to trwało, ale w końcu udało mi sie umówić z kumplem na podmiankę przepływomierza
:/ niestety "kanał", passat choć ma taki sam silnik to złącze elektryczne na przepływce ma inne i nie dało się podłączyć
pozostaje mi polować na kogoś z dobrą przeplywką w Audi

zwiedziłem wszystkie sensowne warsztaty w Toruniu i niestety nikt nie ma na półce takiej przepływki aby zrobić próbę

pogrążony w smutku pozdrawiam Was :|

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2006 12:30:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
dzięki koledze geri74 wreszcie podmieniłem Imm i rezultat jest :)
różnica jest odczuwalna, ale do parametrów natywnych jeszcze brakuje
nadal poniżej 2000rpm jest za małe doładowanie, ale różnica jest mniejsza niż na mojej przepływce
jest jakaś nadzieja, może w końcu odnajdę moment obrotowy przy niskich obrotach :):

pozdrawiam

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 11:51:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Witam Kolegów,
przyznam się szczerze, że cały czas byłem sceptycznie nastawiony do ewentualnej niesprawności zaworu N75, wówczas gdy Geri74 udostępnił mi swoje lmm nie było czasu żeby bawić się jeszcze w zamianę tego zaworka...

suma sumarum coś (auto coraz gorzej przyspieszało, granica obrotów od których czuć było turbinę stale rosła) mnie ostatnio podkusiło żeby jednak zamienić miejscami N75 z tym zaworkiem obok i oczywiście okazało się że zawór N75 jest niesprawny bo po zamianie auto odzyskało Nm na dole skali obrotomierza :peace:

wygląda na to, że przypadłość była raczej błaha, a problemem była moja ignorancja problemu

Chciałem tylko prosić wszystkich korzystających z porad kolegów na forum, aby uważnie je słuchali i stosowali się do wszelkich wskazówek :):

P.S.
Pytanie do kolegów czy gdy ten czarny zawór pracuje jako N75, a niesprawny szary N75 pracuje jako czarny to mogą być z tego jakieś problemy? Oczywiście mam zamiar jak najszybciej kupić nowy N75, ale chciałbym wiedzieć czy to może być groźne.

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: