.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2025 19:15:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 15:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
jmm napisał(a):
photokom napisał(a):
Wspolczuje. Mam nadzieje ze wystarczy sciagnac konsole srodkowa i ze nie bedziesz musial calej deski sciagac. Jakby co to gdzies na forum widzialem opis jjak sciagnac deske (konsole przy okazji tez).


Niestety w B3 to jest całość :(


Dokladnie trzeba calosc rozebrac ;/ umnie ten silniczek znajduje sie od strony pasazera zaraz nad tunelem gdzie jest nawiem na nogi nie ma jak sie tam dostac;/ sa tam 3 sruby z dekielkiem do tego dzwifienki doscie bardzo trunde probowalem dostac sie jakos do kanalu i narazie przesatwic klape tylko na cieple powietrze ale tez skonczylo sie nie powowodzeniem problem zdostanie msie do kanalu przez wentylator:( Ma ktos zwas moze jakis pomysl o bez rozbieranianarazie to przestawic kalpy na cieple poniewaz nie zajde czasu na ozbiorke chyba calej deski:( Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 15:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jesli masz dojscie do wtyczki idacej od tego silnika i dasz rade ja rozpiac to da rade cos zrobic :-)
Potrzebny bedzie jeszcze multimetr z mozliwoscia pomiaru rezystancji i zrodlo zasilania na 9-12V. Moze to byc inny akumulator lub akumulatorek na 9V (zwykla bateria 9V chyba bedzie za slaba). Musisz odpiac ta wtyczke i przy pomocy miernika znalezc przewody idace do silniczka. Powinno byc tam w sumie 5 przewodow. 2 sa do silniczka a 3 do potencjometru. Mozesz tez probowac dojsc do tego po kolorach przewodow jesli masz schemat swojej instalacji. U mnie w C3 maja one kolory:

do silnika:
- Biały
- Brązowo-Biały

Do potencjometru:
- Szary
- Żółty
- Brązowo-Czarny

Multimetrem spradzaj podlaczajac go miedzy srodkowy wtyk i sasiedni. Miedzy srodkowym a tym po jego jednej ze stron powinna byc rezystancja (powinno pokazac sie wskazanie) a miedzy srodkowym a tym po jego drugiej stronie nie powinno byc zadnej rezystancji (a scislejj mowiac rowna nieskonczonosci), a wiec wskazania powinny byc takie jak przy odlaczonych przewodach multimetru. Jesli tak jest u Ciebie, to przewody idace do silnika to wlasnie ten, drugi z przyleglych (ten bez rezystancji ze srodkowym) i skrajny lezacy kolo niego.

Oczywiscie u Ciebie kolory moga byc inne. Gdy juz znajdziesz przewody od silniczka to za pomoca krotkich odcinkow drutu podlacz do nich zasilanie i sluchaj czy silnik sie obraca. Jesli nie to podepnij zasilanie odwrotnie - zamien przewody. Gdy silnik ruszy to poczekaj chwile az dojdzie do skrajnego polozenia i zostaw. Oczywiscie cala operacje przeprowadz przy odlaczonej wtyczce. Potem tez ja zostaw odlaczona, bo w przeciwnym przypadku klapka moze znowu wrocic w poprzednie polozenie przy zmianie ustawien temperatury i tam pozostac. Nie wiem tylko jak zachowa sie sam sterownik. Na pewno bedzie pokazywal blad potencjometru, ale powinien dzialac :-)
Powodzenia

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 08:57:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
para napisał(a):
przedewszystkim zrob tak, na wylaczonym silniku ale kluczyk w pozycji zaplonu sprobuj regulowac temperature + i - , nasluchaj czy slychac silniczek elektryczny. Jesli jest glucha cisza to szukaj przyczyny gdzie w sterowniku lub samym silniczku ktory steruje klapa przestawna. Jesli slychac silniczek to pewnie masz to co ja. Ramie cale silniczka chodzi ale gdzies sie odczepilo i nie przestawia klapy. Trzeba rozebrac cala deske i wszystko co tam masz dobrac sie do klapy i silniczka i tam to naprawic.

Niestety silniczek nie chodzi :( bo mam nawet dosjcie do niego i dzwigienki nawet sie nie poruszy wiec tak jakp isalas sterownik lub silnik walniety;/

Przewody maja inne kolory jak u Ciebie "photokom"w C3, al umnie dostep do wtyczki jest praktycznie nie mozliwy :( zbyt malo miejscaale moze sprobuje sie wpiac w kable wychodzace od niej jak mi sie uda bo tez n ie sa za dlugie wszystko jest na styk :( ale bede walczyl ;) POzdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 09:11:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Niekoniecznie musi byc walniety silnik czy sterownik. U mnie tez dzwigienki sie nie poruszaly i silnika nie bylo slychac. A winne bylo wlasnie to sprzegielko miedzy silnikiem a potencjometrem.
Lepiej nie wkluwaj sie w wiazke, bo zwarcie zrobisz :-) Rozbierz ta deske. Tu masz poradnik jak to zrobic:
http://www.tas.glt.pl/DIY/Nagrzewnica_B3B4.pdf
Chociaz pewnie juz go masz :-)

Chyba ze ewidentnie nie masz czasu. W takim razie poszukaj sterownika klimy (nie tego w konsoli, tylko przekaznika wlaczajacego ten silnik. Nie wiem gdzie jest w B3. Sprawdz nad nogami kierowcy. Poszukaj kabelkow tego samego koloru jak te idace do silniczka klapki. Mozesz sprobowac "isc" po wiazce od silnika i znalezc gdzie one ida. Oczywiscie o ile cos tam widac :-) Jak znajdziesz ten sterownik to wypnij go i zrob tak jak pisalem w watku wyzej. Tylko upewnij sie ze znalazles dobre przewody.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 15:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
photokom napisał(a):
Niekoniecznie musi byc walniety silnik czy sterownik. U mnie tez dzwigienki sie nie poruszaly i silnika nie bylo slychac. A winne bylo wlasnie to sprzegielko miedzy silnikiem a potencjometrem.
Lepiej nie wkluwaj sie w wiazke, bo zwarcie zrobisz :-) Rozbierz ta deske. Tu masz poradnik jak to zrobic:
http://www.tas.glt.pl/DIY/Nagrzewnica_B3B4.pdf
Chociaz pewnie juz go masz :-)

Chyba ze ewidentnie nie masz czasu. W takim razie poszukaj sterownika klimy (nie tego w konsoli, tylko przekaznika wlaczajacego ten silnik. Nie wiem gdzie jest w B3. Sprawdz nad nogami kierowcy. Poszukaj kabelkow tego samego koloru jak te idace do silniczka klapki. Mozesz sprobowac "isc" po wiazce od silnika i znalezc gdzie one ida. Oczywiscie o ile cos tam widac :-) Jak znajdziesz ten sterownik to wypnij go i zrob tak jak pisalem w watku wyzej. Tylko upewnij sie ze znalazles dobre przewody.


Znalazlem w necie shcemat do klimy wiec sprobuje przesatwic klape w pozycje do grzania mam nadzije ze mi sie uda Dzieki Wam za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Klimatronic w Audi 2.3 20v nie grzeje
PostNapisane: 17.paź.2006 09:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Dotarlem do kostki podlaczylem zsilanie i przestawilem silniczek do przeciwnego skrajnego polozenia- niestety nadal nie leci cieple powietrze :( :zly: :galy:

_________________
Audi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 09:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
To moze masz przytkana nagrzewnice? Sprawdz czy weze do niej idace sa gorace. Na jednym z wezy powinien byc taki zaworek sterowany silownikiem pneumatycznym. Sprawdz czy ten silnownik sie porusza. Moze pekla guma, albo spadl wezyk.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 09:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
photokom napisał(a):
To moze masz przytkana nagrzewnice? Sprawdz czy weze do niej idace sa gorace. Na jednym z wezy powinien byc taki zaworek sterowany silownikiem pneumatycznym. Sprawdz czy ten silnownik sie porusza. Moze pekla guma, albo spadl wezyk.


Obydwa weze sa gorace zasil i powrot jedynie co stwierdzilem to termostat mam walniety bo jest otwary caly czas :( nawet wkladalem reke od strony kierowcy i czuje na tunelu cieplo wiec nagrzewnica jest ciepla :(:

_________________
Audi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 09:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
W takim razie, alebo przestawiles nie ten silnik co trzeba, albo rozlaczyly sie lub polamaly dzwigienki przenoszace naped z silniczka na klapke. Moze przestawiles silnik, ktory sluzy do zmiany kierunku nawiewu. Nie zaczelo wiac z innych nawiewow?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 10:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
W nawiewach nic sie nie zmieniło, jest nadal tak jak bylo wiec nie wiem :(. Wczoraj nie mialem czasu, ale dzis znow sprobuje poprzesatwiac silnik od klap. Zadnego innego silnika tam nie ma zresza mam schemat elektryczny i wg kolory zasilania sie zgadzaja wiec to musi byc on. Mozliwe ze ciegna w srodku cos sie porozlanczaly lub polamaly jesli tak to maskra bo musze rozbierac deske. :zly:

_________________
Audi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 08:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
dobra... ja jestem juz po. MArio mialem ten sam blad co Ty i tak jak kolega wczesniej pisal, przestawil sie potencjometr na takim plastikowym sprzegielku jakby. Niestety musialem wybebeszyc cala deske, kanaly wsio, wyjalem silniczek i dopiero wtedy udalo sie to naprawic. Rok sie z trym borykalem w koncu wolny weekend i to dziala. Roboty jest duzo, ale przy okazji skladania mozna ladnie umyc wszystkie elementy i odkurzyc dywanik gdzie niegdzie;)
Jak bedziesz mial pytania pisz smialo postaram sie pomoc.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ogrzewanie
PostNapisane: 20.lis.2006 18:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
witam Ja wlasnie mialem wlczyc w ten weeeknd co byl ale cos mi wypadlo probowalem przestawic recznie klape ale chyba tam ciagna spadly lub sie polamaly :/ mam nadzije ze tylko wyskoczyly i bede mogl to naprawic bez wiekrzych problemow. Walke rozpoczynam w ta sobote bo juz zaczyna byc coraz zimniej :( czy masz sprawna klimatyzacje w swojej niuni?? pozdrawiam

_________________
Audi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
sprawna? tak, nabita nie ;)

Ogolnie dziala, ale gdzies w lato juz zrobila sie nieszczelnosc i freon ulecial. Co do klapy, nie przestawisz jej, bo trzyma ja silniczek. Naprawde dobierz sie od spodu do calego tunelu, wyciagnij "rozdzielnie" powietrza ktora puszcza na nogi i wykrec silniczek, pozniej 3 minuty roboty i voilea, gotowe. Kwestia tylko tam sie dobra. Jak klapy przsunac sie nie da, to znaczy ze to ramie plastykowe jest cale. Zwariowal silniczek i dlatego podaje bledny sygnal w/g mnie.

Pozdrawiam

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 09:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
nie rpzestawialem jej recznie tylko znalzlem przewdosy zasilajace od silniczka wpielem sie w istalacjie podlanczajac 12v i przesatwialem w 2 skrajnie pozycje nie stety nadal zimno :( wydajemi sie ze te plastikowe ciagno moglo wyskoczyc lub nawet sie zlamac :( ale to dopiero sie dowiem jak wytargam deske cala ;/

_________________
Audi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 20:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Nie chce zakładać nowego tematu a nie mogłem znaleźć na forum/ Przy jakiej temperatrurze w klimatronicu załącza się sprężarka?CHodzi mi czy jak ustawię nawiew na szybę czy sprężarka działa. I jak tak to w jakiej temp a jak nie to na jakich trybach(auto,econ itp)

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80/90/Coupe B3]Klimatronic nie grzeje
PostNapisane: 27.gru.2012 19:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2010 00:34:07
Posty: 72
Lokalizacja: Kraina jezior LLB i okolice
A ja mam taki problem.Starsza wersja klimatronika.

Nagrzewnica odpowietrzona.Gdy załączyc chce ciepłe powietrze na kratki to ledwo co dmucha,ale jak przełącze na szybe to dmucha dobrze.Tak samo robi się gdy mam na ciepłym nawiewie np.29* C to z kratek nie dmucha nic,a gdy temp.zmniejsze na LO powietrze z kratek leci tak że można glowę suszyć,ale niestety zimne :(

Obserwowałem czy poruszają się wogóle ramiona -dźwigienki klapy jak zmieniam temp. -no i poruszają się.

Gdzie moze być przyczyna?

_________________
Gdzie zaczyna sie zabawa,tam kończy się ekonomia - Audi Coupe Quattro 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: