.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:45:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Masło w oleju
PostNapisane: 16.sty.2005 19:11:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj przy 9-cio stopniowym mrozie rano na bagnecie i korku wlewu oleju znalazłem maślany nalot. Chłopaki czy to może oznaczać uszczelki pod głowicami do wymiany??? :( Zalany mam Mobil1 mineral, dolewek praktycznie wcale nie musiałem robić. Płynu chłodniczego również nie ubywa. Czy to możliwe że mineral tak się zachowuje w niskich temperaturach (nie mam doświadczenia w poprzednim autku jeździłem na syntetyku). Podnieście mnie na duchu, że to nic strasznego i KOSZTOWNEGO.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 19:27:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To nic strasznego tylko woda w oleju . Na reszte sobie sam odpowiedz, uszczelka pod głowićą, pęknięcie głowicy, albo poprostu mało jezdzisz i tyko po mieście , nieraz też tak jest.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 19:30:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
To prawda, jężdżę mało i głównie po mieście, ale nogę mam raczej z tych lżejszych. Czy może to mieś związek z kiepską jakością gazu??? bo uszczelkę i pęknięcie głowicy dopuszczałbym w ostateczności.

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 19:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Arti70 napisał(a):
To prawda, jężdżę mało i głównie po mieście, ale nogę mam raczej z tych lżejszych. Czy może to mieś związek z kiepską jakością gazu??? bo uszczelkę i pęknięcie głowicy dopuszczałbym w ostateczności.
Więc "przepłucz" silnik najtańszym olejem , potem zalej właściwy, i jeżdzij , to nie ma nic wspólnego z jakością gazu. Zalecam Ci taż wymieniac ciut częściej olej niż co 10 tyś i przegonić czasem auto z prętkością bliską majsymalnej.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 20:33:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Dzięki Mały, trochę mnie bodbudowałeś, bo początek roku finansowo mam nie za tęgi a wymiana uszczelek i pozostałych drobiazgów trochę kosztuje. Autko przyjechało z Reichu, od razu zmieniłem mat. eksploatacyjne w tym olej. Polecili mi mineral z uwagi na nieznajomość historii i realnego przebiegu. Zrobiłem coś ok 7tys. km. Można to teraz zmienić na półsyntetyk bez większej szkody dla szczelności motorka???

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 21:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
Duzo tego nalotu?jezeli nie to nic sie nie martw i jezdzij kazdy olej posiada dodatki ktore wytracaja wilgoc z ukladu.jezeli jezdzisz po miescie i na krotkich dystansach to zawsze bedziesz mial taki nalot.

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 11:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Cytuj:
Zalecam Ci taż wymieniac ciut częściej olej niż co 10 tyś i przegonić czasem auto z prętkością bliską majsymalnej.

A przynajmniej na obrotach silnika bliskich maksymalnym dopuszczalnym. Prędkość jako taka nic to nie ma do rzeczy...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 11:44:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2004 13:16:21
Posty: 38
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Ja zalalem pelnym syntetykiem Mobil1 i tez mam maslo na korku, wczesniej mialem nowa ibize na syntetyku i tez bylo maslo, jezdze glownie po miescie wiec to raczej normalne (mechsy tak mowia)

_________________
A4_'96_1.6_ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 11:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 18:49:14
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów Audi 100 2.3 NF
czesc Arti .Ja w swojej furze mam to samo juz od jakiegos czasu .Tez na poczatku sie wystraszylem ze to uszczelka lub glowica.Pojechalem wiec do pewnego mechanika i powiedzial mize to normalne.Tak jak kolega wyzej napisal jest to skutek jazdy na krotkich dystansach na zimnym silniku.Ja przy nastepnej wymianie oleju juz chyba nie kupie mobila ,jest chyba przereklamowany a jego jakosc budzi u mnie watpliwosci.Sproboj zrobic trase okolo 50-70 km i zobaczysz ze nalot zniknie .
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 11:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2004 13:16:21
Posty: 38
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Ja mysle ze Mobil jest jednym z lepszych olei rozlewanych w Polsce, czego nie mozna powiedziec o Castrolu zwlaszcza Magnatecu! Ale polecam Canada Petrol lub Havoline.

_________________
A4_'96_1.6_ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 11:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja zalewam polsyntetycznym Mobilem od 2 lat. Jak rozbierano mi motor ostatnio to byl czysciutki zadnych osadow, nagarow itp.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 12:20:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
nuter24 napisał(a):
Ja przy nastepnej wymianie oleju juz chyba nie kupie mobila ,jest chyba przereklamowany a jego jakosc budzi u mnie watpliwosci.


No nie wiem, od kilku lat jeżdżę tylko na Mobil 1 Full Syntetic i sprawuje się rewelacyjnie, a o żadnych osadach to mój silnik nie słyszał.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 19:13:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No tak jak myślałem że temat pójdzie w strone oleju :D , ja wspieram rodzimy rynek leje lotos semi, czyli pół syntetyk nic nie klekocze , bierze ok 0,4 l na 1000 jestem zadowolony , uważam że te wszystkie oleje są z jednej beki , a jezeli silnik jest ledwo ciepły to mu najlepszy olej nie pomoze.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 19:47:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Jak kupilem samochod bylo maslo.
Zmienilem olej na zwykly tani LOTOS mineralny LPG - maslo zniklo :)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 22:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A ja to nazywam śmietaną :P
Swoją drogą ktoś chyba trafnie napisał, że to kwestia dodatków wytrącająca wodę, która skrapla się w silniku przy niskich temperaturach, a nie ma okazji odparować na dłuższych trasach.
Maroo Twój LOTOS może nie mieć tych dodatków (ja bym się tak nie cieszył). Zerknij na klase jakości przy okazji - mineralny ORLEN do LPG różnił się od zwykłego gorszą klasą jakości, ciekawe czy LOTOS tak samo..? :>

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 23:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
a ja krece przewaznie od 4 do 6 tys na biegu i mam ale tylko w odmie to jak to jest? mam obrotomierz zly? czy mam wykrecic 10 zeby calkiem zniklo? :>

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 00:14:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
weesky - to nie zależy od obrotów, ale od wygrzania silnika, jak przez dłuższy okres pracy będzie miał właściwą temp. pracy (~90st.), to odparuje wszystkie nagary i będzie ok, wszystko pod warunkiem, że nie ma walniętej uszczelki pod głowicą i nie bierze wody...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: maslo
PostNapisane: 18.sty.2005 08:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.wrz.2004 13:16:21
Posty: 38
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Zaczyna mnie wkurzac coraz bardziej to maslo. Czasami zatyka mi kanaliki olejowe i po odpaleniu zapala mi sie kontrolka oleju, musze wtedy zgasic i zapalic jeszcze raz i juz jest OK! Na szczescie dzieje sie tak tylko przy niskich temperaturach.

_________________
A4_'96_1.6_ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 14:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
sprinter - na zimnym silniku jakbym tak dawal to juz dawno by go trafilo :P

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 15:36:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
weesky - nie zrozumiałeś mnie, ja w ogóle nie mówię o kręceniu silników na wysokie obroty. Wystarczy długotrwałe wygrzewanie i wszystko będzie ok, "masło" powinno zniknąć zewsząd.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: