.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 09:23:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ktos egenerował głowice w 5-cylindrówce?
PostNapisane: 18.sty.2005 00:58:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Opowieśść zaszne może od dupy strony...

Kupiłem opony :-) Dębice, furio - kierunkowe, dość głośne i polskie. Ale nowe.
Wkoło poznania jesr darmowy odcinek A2 - tak akurat może na 2 minuty jazdy z gazem do dechy.. no i właśnie..
Kiedyś mi się audic rozkręcił (kraków - katowice) do 234 km/h. Wczoraj zatrzymało sie na 199 km/h. (nie wnikam w wielkości kół i bład pomiarowy starego licznika)

Przepalił sie przy okazji lekko tłumik, i na niskich obrotach słychać wyrażnie, ze nierówno bulgocze.
To nasuwa mi wniosek: któryś zawór (-ory?) nie trzyma(ją) jak powinien(-ny?).

W związku z powyższymi (utrata mocy i nierówne bulgotanie w pzepalonym wydechu):

ile może kosztować w najlepszym wypadku (doszlifowanie gniazd i polerka zaworów) a ile w najgorszym (gniazda, wymiana zaworów, popychaczy, uszczelniaczy i cotam, planowanie) - regeneracja głowicy?

Jak sie praktycznie zabrać? rozbebeszyć samemu , czy nie warto - i zostawić wszystko, włącznie z rozebraniem i złożeniem - "fachowcom" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 07:47:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zaraz zaraz powoli , dlaczego odrazu głowica, najpierw napraw tłumik , potem sprawdz ciśnienie w cylindrach , jak na którymś niedomaga wlej pół kieliszka oleju i sprawdz ponownie, jak ciśnienie się podniesie , wtedy głowica ok , a robota przy pierścieniach, a jak bedzie dalej niskie, wtedy zawór,ew przedmuch uszczelki.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 13:29:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
i pojechał mnie jak młodego.
naprawde sprawdzilem to, zanim zapytałem, wiec pytram o głowice :)

Silnik 220 000 km, kompresja może nie książkowa, ale wszędzie 11,5-12,5. "doszczelnianie" olejem nie zmienia wyniku.

wiec moze jednak zawory/gniazda wypaliłem na gazie? bo nie ukrywam - pierwsze dwa lata jeździłem jak wieśniak na "oszczędnej" mieszance..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 14:32:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Mnie zrobienie glowicy z pogietymi zaworami po strzale paska w takim silniku jak Twoj kosztowala 6-7 lat temu 2k plnow. Ale od tamtych czasow sie duzo zmienilo :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 14:39:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
kurde za 2k to kupie 5 lat nowszy silnik.. i jeszcze pzełoże....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 19:55:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pelna regeneracja glowicy na hydro kolo 400 pln a na plytkach kolo 600 , w tym wymiana prowadnic zaworow , docieranie gniazd zaworowych i wymiana gumek

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 00:23:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Potwierdzam słowa Hansa. Właśnie dzisiaj oddałem do sprawdzenia zakupioną głowę do 2,0 D - 5 cylindrów. Gośc mi powiedział za kompletny remont 400 zł (sprawdzenie szczelności, uszczelniacze, prowadnice, gniazda i planowanie oczywiście).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 11:47:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
No to akceptowalnie chyba....

Hans: do ciebie najbliżej. Masz/znasz kogoś ktoto przyzwoicie zrobi w okolicach? poznan/pila/bydzia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 15:17:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tak w Bydzi mamy 2 szlifiernie zajmujace sie naprawami glownymi silnikow oraz regeneracja glowic ... korzystaja z ich uslug wszystkie autoryzowane stacje obslugi i inne warsztaty samochodowe .. plus do tego znam goscia ktory na codzien jezdzi w rajdach i tez ma wlasna szlifiernie ale nie wiem jak u niego z cenami i terminami , ngdy u niego nie robilem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: